torsdag 8 april 2010

Things to do when you're on maternity leave...

Äta...äta...fika...baka...äta...äta...sova...vila...sova.

Igår kom min syster, mamma, mammas väninna Esther och lilla Vendela (Mosters Socka Sinder) hit på lite morgonfika. Vi åt nybakat bröd, färsk ananas, gurka och massor av goda pålägg. De vuxna drack kaffe och jag drack mitt gröna te. Det är mysigt med spontanfikor. Speciellt här hemma eftersom att jag trivs så bra här. Jag är glad att Henrik övertalade mig att vi skulle ta den här lägenheten.

Vendela i sin mormors knä äter små brödbitar.
Roligare än så blir det inte vid elva månaders ålder...

Idag har jag varit hemma hos Henriks föräldrar och ätit god lunch. Vi åt misosoppa med sjögräs, stekt lax med purjolök och ris. Det är så gott att jag kan dö. Och så himla bra för lilla bebisen i magen med alla nyttigheter. Yoko lagar riktigt god japansk mat.

Efter lunchen åkte vi till apoteket och köpte alla nödvändigheter man bör ha hemma när man ska ha bebis.

*Tvättlappar (gula i skum)
*Bebis-nagelsax
*Bepanthen (för små röda stjärtar, haha)
*Renässans näsdroppar (saltlösning för de allra minsta)
*Babytalk (åh vad gott det luktar)
*Tvättlappar (parfymfria från Natusan)

Vi handlade även
*Libero blöjor 2-4 kg, 2pkt
*Libero blöjor 3-6 kr, 1 pkt
*First Touch Bath, Natusan
*Babyolja, Natusan

Tusen tack för allt snälla Yoko!
Och i en liten söt butik hittade vi världens finaste lampa som bebisen ska ha i sitt rum. Den är blå.

Henrik: Blå!!?? Varför?
Jag: För den kommer bryta av mot ALLT rosa.

Det är mycket rosa nu...

3 kommentarer:

  1. Hihi ja det ska bli roligt o se vad dom har för fint imorg, men jag ska ju inte har jag sagt men kommer inte kunna hålla mig..

    Ja det är mycket rosa här med ju, men det är ju såå fint!

    Längtar tills vi kan ses sen med våra små! Hade varit så roligt att samla ihop ett par! :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! så kul att det är april nu och flera bebisar i bloggvärlden ska titta ut!! :) kom på en sak till som kan vara bra att ha hemma när bebisen kommer, inte till bebis direkt utan till mer till dig och dina "2 kära vänner" som ska agera mejeri ;) Det är en lila tub från Lansinoh "for cracked skin" köpte den i en barnbutik i Lund... den var/är min räddare i nöden.. för brösten blir verkligen misshandlade!

    SvaraRadera
  3. Jag provade också bepanthen, men min dotters rumpa blev bara rödare o rödare. Kan då tipsa om Weleda Baby. Helt underbar för röda och irreterade små bebisrumpor. Ett tips bara..

    SvaraRadera