onsdag 21 april 2010

När kommer bebisen egentligen?


12 april - Farmor Yoko (Kom fram till detta datum då hon räknade på första gången jag kände Frallan. Något japanskt hemligt räknesätt).
13 april - Hisako (Henriks Obasan, moster, i Nagoya Japan)
16 april - Lånemormor Esther (För det är hennes födelsedag)
19 april - Maria (Tittis snygga syster) Varför??? Jo, för att hon är synsk!
20 april - Moster Cornelia
21 april - Toshiaki (Henriks Ojisan, mosters man, i Nagoya Japan)
22 april - Leila (För att det är hennes födelsedag!)
24 april - Pappa Henrik (För att hon då får ett lätt födelsedatum)
25 april - PAULINA
26 april - Mormor Viveca
27 april - Min mormor Ulla
28 april (BF) - AnnSofie (För det är fullmåne den natten)
28 april (BF) - Farfar Erich (Gissade samtidigt som AnnSofie, därför får de dela datum).
29 april - Vera
30 april - Pernilla
1 maj - Matilda (För att det är en fin dag)
2 maj - Morfar Peter
3 maj - Becca
4 maj - Linisen
5 maj - Moster Alexandra (Tror att jag får Frallan i födelsedagspresent på min 28-årsdag).
6 maj - Sabina (För det är lilla kusinens födelsedag och Shalinas)
19 maj - Jag (För att jag har sådan otur. Vem vill gå över 3 veckor liksom?)
Ja vi får väl se hur det går...
Inatt har jag inte sovit ett enda dugg. Jag har varit uppe och vaggat kroppen genom lägenheten medans Henrik och Bibbi sovit gott. Jag har haft så ont och har försökt lindra med både en varm duscH och panodil.
Just nu vilar jag på soffan och ska inte göra så mycket under dagen. Väntar på ett samtal från min bm då jag varit lite orlig inatt. Vad är det här liksom?
förvärkar? värkar? något annat?

varför ska det göra ont att föda barn?


3 kommentarer:

  1. Tror det är Evas fel...står ngt i Gamla Testamentet om det, om jag inte minns fel, att kvinnan straffas med att ha ont vid barnafödandet för att Eva snaskade i sig ett äpple (yeah, right! Precis som om det inte gjort ont i alla fall, hehe). Ring när du snackat med Anki!

    SvaraRadera
  2. Nej, det var ju jag som hade den 25 april. Och jag hoppas fortfarande på det. Söndag it is!

    Kram Louise

    SvaraRadera
  3. söndag med avslut på måndag morgon.. 04:26 närmare bestämmt/Morbror

    SvaraRadera