onsdag 21 april 2010

Japanska gäster

I ett par dagar har vi haft gäster från Japan. Det är Henriks två släktingar som efter en hästresa i Holland tog ett par dagar hos oss i Malmö. De här två söta tjejerna tar alltid hand om oss när vi besöker Japan. Igår år vi god middag hemma hos Henriks föräldrar och idag har shopping stått på schemat. Jag är helt slut nu och har tyvärr inte lyssnat på min BM som tidigare idag beordrade vila eftersom att jag haft så ont i natt. Men det är ju inte varje dag man har långväga besök, inte sant?


Fumi och Tomo vid middagsbordet hemma hos Yoko och Erich

Det serverades god sashimi till förrätt, min absoluta favoriträtt.
Som jag längtar tills jag kan äta detta igen...

Istället fick jag, pga akachan (bebisen) i magen äta tillagad lax...
Vilket inte är fy skam det heller.

Yokos goda misosoppa som hon ska lära mig laga...

Idag åt vi god lunch på Koi på Lilla torg.
Tjejerna har inte ätit japansk mat på de två veckor dem varit i Holland,
så det var önskemålet.

Ett japanskt körsbärsträd i Malmö, trodde jag. Men det var det tydligen inte...

Nu ikväll, trötta efter shopping på stan, tog vi hem mat hem till oss och åt massor.
Jag åt räkor i curry... Kom nu bebisen!


Nu ska jag gå och lägga mig fastän klockan bara är barnet. Jag är helt slut och har som sagt haft en förjävlig natt. Hoppas på att denna ska bli lite lindrigare. Annars får det fan ta och sätta igång. Så här kan vi ju inte hålla på, eller hur akachan?

5 kommentarer:

  1. Hej söta! det såg trevligt ut :)

    Nej ingen bebis ännu, jag är så otålig nu men det hjälper ju tyvärr inte.. Nu är det bara vila som står på schemat!!
    Hur mår du?

    kramar

    SvaraRadera
  2. Oooooh, vad god Yokos mat ser ut!!!!! Honfår lära både dig och mig hur man lagar sånt gottigt!

    Grattis till sista veckan, nu är hon här när som helst. Moster och kusinen lääääängtar!
    Puss

    SvaraRadera
  3. Men min BM säger att det är helt säkert att äta rå lax om den varit fryst i minst 72 timmar. Så om man käkar den hemma så bör det ju vara hur lugnt som helst kan man tycka?

    SvaraRadera
  4. Anna, det går säkert bra om fisken varit frusen. Men min svärmor är japanska och expert på fisk och hon tycker inte jag ska chansa.
    Dessutom har jag hållt upp i nio månader så jag klarar nog en vecka till ;-)

    Men sen ska det krängas sashimi kan du tro :)

    SvaraRadera
  5. Åhhh mums!! Hehe, jag åt en massa sushi i Hong Kong i somras, fisken var ju väldigt färskt och det var svårt att motstå när man var där ;)

    Du är utmanad på min blogg förresten, om du har tid och lust!

    SvaraRadera