torsdag 29 april 2010

I väntan på bebis...

...finns det faktiskt mycket man kan göra.

Igår gick jag en runda på stan för att hitta lite tjockiskläder.
Det känns sådär kul att handla mammakläder nu i sista veckan men man vet ju aldrig. Kanske kommer jag gå över två veckor och vad ska jag då ha på mig?
Jag slog till på ett par jeansleggings på HM som sitter väldigt skönt över magen trots att dem inte är från mammaavdelningen.

Gårdagskvällen spenderades hemma hos Titti med Paulina och Frida. Vi åt thaimat som Matilda lagat och tittade på foto från förr.
Hur fan tänkte vi när det gäller kläder egentligen? Det fanns bilder från våra blöta festresor till Kos, vår urartade 100-årsfest i Malmö (5x20 år), studenter med löshår, Hembränt-fester i Vellinge, Falsterbo Horse Shows, födelsedagar och mycket mer. En hel kartong med gamla bilder gick vi igenom och som vi skrattade åt utstyrslar, frisyrer och sminkningar... Ma Dai!

Det kändes riktigt mysigt att träffa tjejerna igen. Vi ses alldeles för sällan nu för tiden. Jag hoppas att vi blir lite bättre på detta även ifall jag och Titti får små bebisar.

Senare hämtade jag upp Henrik efter fotbollsmatchen där Inter skickade ut Barcelona från CL. Eftersom att jag ju hatar Zlatan och inte alls tycker att han förtjänar en CL-pokal så var det helt klart en härlig känsla som for genom kroppen när dom åkte ur. Och mot hans gamla lag, som han lämnade för att han ville kunna vinna CL!
Snacka om Karma, Ödet och In your face - på en och samma gång...

Nu ska jag städa undan här hemma och sen ska jag hjälpa Henrik med förberedelser inför kvällens "jippo" (som mormor skulle sagt) på Koi.

Det finns massor att fördriva tiden med i väntan på att bebisen ska komma...

3 kommentarer:

  1. Shopping är bra att fördriva tiden med, gjorde jag också de dagarna jag gick över med Ellen! håller tummarna för att du inte måste vänta så många dagar till! lycka till när det är dags! kram

    SvaraRadera
  2. haha jag va också ute och sprang på stranden med hunden för att få igång det, men hjälpte ju inte det heller! hade inte en enda förvärk/sammandragning innan det drog igång på riktigt...

    Brynen Noppar dem på http://www.titehud.se/ (ligger på gågatan) har gjort det där i många år nu, jätte duktiga är dem.. speciellt Nettan ;)

    SvaraRadera
  3. Hm.....
    Om det inte sker ett mirakel så hade jag fel angående Bf, Faan ;-D

    Kram!

    SvaraRadera