tisdag 13 april 2010

Cry Baby

De senaste dagarna har jag gråtit ovanligt mycket. När vi var på besök hos Anki på Cura frågade hon om jag gråtit. Det hade jag inte men hon sa hon kunde se att gråten hängde i ögonen på mig. Tydligen är det vanligt att hormonerna dansar samba i slutskedet innan förlossning.
Och dansar det gör dom. Mitt humör går verkligen upp, ner, in, ut, fram och tillbaka.
Stackars Henrik och Bibbi...

I söndags morse grät jag för att jag var rädd för förlossningen. Och det har jag inte varit innan. Inte alls. Tvärtom har jag sett fram emot det och längtat... Det gör jag nu också, men i vissa svaga ögonblick, då tårarna forsar är jag rädd och osäker.
Det är lika bra att vara ärlig...

I lördags grät jag så häftigt efter att jag släppt av Henrik på jobb att jag var tvungen att stanna bilen åt sidan så att jag kunde gråta färdigt. Jag kände mig som den mest ensamma människan i världen. Ensam och övergiven. Det hela gick över när jag väl kom hem och gjorde chokladpudding och tittade på film i sängen. Hur nöjd som helst.
Henrik kom hem lite tidigare än vanligt både fredag och lördag och vi låg och pratade hela natten efteråt.

Så fort jag hör min mammas röst eller tittar på något Vendela gör så börjar jag gråta.

Ja, jag är väldigt känslig just nu... Kan hon inte ta och komma snart så att jag kan bli normal...
Nu gråter jag igen... för att jag skrev att jag inte är normal...

Jag tror att en promenad med Bibbi i det fina vädret piggar upp humöret.

Buhuuhuuuu...

8 kommentarer:

  1. Gråt inte sukinvitamin....en tid av mycket glädje och kärlek väntar dig ju...BE HAPPY!! stoor kram & lycka till ;-) ///Cookie

    SvaraRadera
  2. naaw, hon kommer snart ut!

    SvaraRadera
  3. DJ då! Va inte ledsen eller rädd.
    Vi kommer finnas med dig i tankarna
    när det väl är dags och du kommer känna
    styrkan vi sänder dig... Sen kommer er lilla
    ängel ut och det kommer bli alldeles alldeles
    underbart!

    Skickar dig MASSA varma kramar!!

    SvaraRadera
  4. Jag är också jätte känslig nu.. jobbigt är det man kan lixom inte alls strya det..
    hoppas allt är bra annars!
    jag har en tävling på min blogg nu om du vill vara med :)
    kramar

    SvaraRadera
  5. Danni, helt normalt beteende! ;)
    Dessa känslor alltså!!

    Berg å dalbana... Opp å ner, ner å opp....

    Kan även vara lite efter förlossningen.
    Det e ju en stor omställning och man går ju som en stor hormon bomb en tid efteråt också..

    Du e normal, kommer alltid vara normal :)

    En stor kram på dig

    SvaraRadera
  6. Tyvärr blir man aldrig "normal" igen... Att bli mamma gör att man fortsätter att gråta - för minsta lilla! Jag gråter för allt, lycka som sorg! Samtidigt är det ganska härligt på något sätt... Och nu har du det bästa framför dig Danni - att få föda fram o äntligen få träffa din dotter! Jag kan ärligt säga att jag är lite avundsjuk på vad du har framför dig;) Kram o lycka till, jag följer din blogg med spänning! /Annelie

    SvaraRadera
  7. Usch ja. Jag gråter också lättare och oftare nu. Lämnade sonen på dagis förra veckan och det är aldrig några problem och är det någon gång så att han är lite sorgsen brukar jag inte ta så allvarligt på det. Denna gången sa han "jag vill följa med dig". Kan tillägga att jag jobbat otroligt mycket och kände att jag försummat honom. Gick hem från dagis, storgråtandes...
    Är ju i v 29 nu.
    Ibland kan man känna sig riktigt riktigt ensam, även om man har sina fina vänner, man och familj runtom sig. Man har ju bara sig själv i sitt egna huvud och ibland blir det så påtagligt.
    Kram och lycka till med frallan! Du kommer vara så stolt över dig själv när förlossningen är över! Klart det blir mer eller mindre förjävla jobbigt men känslan efteråt kan inget slå! =)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Snyft.. stackars dig gumman..

    Lessen... gråta... inte åka hem... daniellaaa...

    Tänk att det var 11 år sedan vi var där första gången!! Jiisses vad tiden går.
    Men så mycket det har hänt på den tiden.. titta bara nu.. om ca 10 veckor är vi båda två mammor som rullar våra barnvagnar i solen!

    Gråt på danni.. det e skönt när man är färdig! =)

    Puss på dig snäckan

    SvaraRadera