onsdag 28 april 2010

Dagen B (som i beräknad förlossning)

Ja, idag är det alltså den stora dagen. Dagen då vår lilla ängel beräknades föda.
Hon är inte född och hon verkar inte vilja bli född idag heller för hennes mamma känner absolut ingenting...
Jag har gett upp hoppet om en aprilbebis och tror stenhårt på att hon blir en majbebis som sin mamma och lilla kusin.

Blommiga maj, jag ägnar min sång åt dig...

Den 28:e april har ändå varit det datum vi räknat ner till, sett fram emot och berättat om för alla. Det är lite konstigt egentligen med tanke på att bara 3% föder på beräknat datum.

En sak är då säker och det är att hon är sen...

Kom igen nu lilla ängel, mamma och pappa vill träffa dig. Jag tror inte du förstår hur efterlängtad du är. Vi vill köra dig i vagnen, natta dig på nätterna, vyssja dig när du gråter och se dig le för första gången.

Kom nu!

10 kommentarer:

  1. snyft snyft... lilla danni ska bli mamma!! <3

    SvaraRadera
  2. 1 maj hoppas jag på (trots att jag gissat på 5:e). Tänk att alltid få vara ledig på sin födelsedag!!!!! Lyx.

    SvaraRadera
  3. Tittis snygga storasyster28 april 2010 kl. 12:13

    Danni! Vet precis hur du känner dig! Jag var en av de 3% som vattnet gick för på den beräknade dagen.... och jag kände ingeting innan någon av gångerna så det kan mycket väl bli idag...jag är ju synsk som du vet...

    SvaraRadera
  4. Spännande Dj!! Men vi ses ikväll, tänk om de sätter igång då aaaaaaahhhh!!! ;)

    SvaraRadera
  5. De säger man inte ska stirra sig blind på datumet. det är alltid +/- 2 veckor som gällr :) hoppas bebis kommer snart.
    Vår vovve är så go mot Leia. Går och nosar på henne, håller koll på henne, pussar henne. Och vifftar på svansen så hon nästan får kramp! Haha! Beter sig som om det va hennes valp nästan ;)

    SvaraRadera
  6. Tack så jättemycket!! =) Hon är fantastisk!! Nu hoppas jag att er lilla Fralla också vill komma ut snart! Hoppas att allt går bra då! Kramar! Emelie

    SvaraRadera
  7. Hej Danni.
    Hon kommer nog snart skall du se, håll ut <3
    Kram Maria i Ö.G

    SvaraRadera
  8. I morgon Danni har du din bebis i din famn:D
    29/4 var det datum som jag gissade så vi hoppas på att jag har rätt ;D Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas hon kommer snart.=) Spännande med bebis

    SvaraRadera
  10. Visst är det lustigt hur man ställer in sig på det där datumet i typ 9 månader, och sen händer det inget alls speciellt då...

    Den 14:e januari kommer nog alltid ha en speciell plats i mitt minne, fast Elliot i själva verket kom den 16:e ;)

    SvaraRadera