fredag 9 april 2010

Mysfredag

Denna dag började vi med ett besök hos barnmorskan. Vi skulle egentligen dit på måndag men jag hade dubbelbokat måndagen och fick en tid idag istället.
Vi mätte magen, som vuxit en centimeter på två veckor och det kan bero på att min mage sjunkit. Då skuttar inte SF-måttet som innan. Lilla bebisens hjärtljud låg som vanligt runt 145 slag per minut och alla mina värden var fina. Bästa nyheten var dock att jag bara gått upp 500 gram på två veckor. Wihoo! Fortfarande under 70-strecket! Det tackar vi för...

Direkt efter barnmorskan släppte Henrik av mig på stan där jag träffade upp min syster och hennes Vendela. Vi kollade in Kappahls nya Vintage Collection men blev besvikna på kvalitén. Det kändes lite som billigt "made in China". Bilderna på kläderna var mycket finare.
Men vi kunde såklart ändå inte motstå när det är så billigt.

Vi träffade upp Camille för en fika på Kafferosteriet och gick till Baltzar Barn för en snabb titt och kom ut därifrån med både det ena och det andra. Det är så svårt att låta bli när allt är så gulligt och pluttinuttigt. Jag hade kunnat handla hur mycket som helst till min lilla bebis där inne. Idag slog jag dock bara till på en underbart söt liten mössa i strl 39 till vår lilla tjej. Hon kommer bli bedårande i den i sommar.

Som jag längtar...


Min fina väninna Luisa jobbade på Baltzar Barn idag.
Oftast är hon i en annan av mina favoritaffärer, nämligen iisa.


Underbara mössan som nyss kommit in på Baltzar Barn.


Nu myser jag i soffan med pyjamas och Bibbi. Henrik jobbar och vi väntar inte hem honom förrän sent inatt. Men han har koll på mobilen, ifall att...

5 kommentarer:

  1. Hej söta, ser ut att vara underbara kläder i den butiken :)
    Såå söt mössan var..
    Jag blev också besviken på kappahls kläder, höll först i allt typ men sen när jag tittat närmre på det så blev det bara den lilla bodyn och toppen!

    Vi har en suuuper fin butik i hbg med bebiskläder tror den påminner om Baltzar, bara fina märkeskläder :)
    Kramar kramar

    SvaraRadera
  2. Tack för myspysig dag! Handlar dock alltid alldeles för mycket när vi shoppar ihopa - du måste trigga nåt sjukt ha begär i mig, hahaha. Ring OAVSETT tidpunkt om du så bara får en fis på tvären - moster vill veta allt FÖRST!

    Xoxox

    SvaraRadera
  3. Nä, nä mormor först det vet du Illabilla.Älskar er, särskillt när ni shopar loss....klart man ska handla massor till små Prinsessor och Prinsar,(har själv sprunget ut och shopat till vår lille kille idag) så himmla kul. Ha de bäst.Pussar i massor från mormor (farmor) <3

    SvaraRadera
  4. Där verkar vara fina kläder. Kanske man orkar kolla in en dag :)
    Kramis

    SvaraRadera
  5. Åh de har så underbara kläder där, livsfarligt att gå in där ju! ha en mysig helg i solen!

    SvaraRadera