lördag 10 april 2010

En vanlig lördag nu för tiden

Idag är det helt fantastiskt väder och jag håller just nu på att övertala Henrik att vi ska gå ut och få frisk luft. Jag kan tänka mig att gå en runda i skogen med Bibbi.

Vi borde egentligen åka och köpa tapeter och ett skötbord till bebisen men IKEA och Nordsjö lockar liksom inte alls idag...

De är många aprilbebisar som ploppar ut nu och senast för några minuter sedan läste jag att Josefines vatten gått. Gud vad spännande! Tyvärr har hon inga värkar än men hon vet ju att om senast tre dagar har hon sin bebis här. Lyx!

Tänk om man vetat hur det kommer sätta igång. För min mamma har det bara startat med vattenavgång en gång, en av fem barn alltså. För min syster startade det med vattenavgång.

Jag tror själv att mitt kommer starta med värkar. Jag har en hel del förvärkar vilket är mycket störigt. Jag hade hellre sett att det bara hände, pang boom! Istället för att ligga och ha ont varje natt. Men mina förvärkar och sammandragningar har har helt klart avtagit sen jag slutade jobba. Vet inte om det är positivt eller negativt.

En sak är då säker: Hon kommer när hon är vill och känner för det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar