lördag 10 april 2010

Svar på frågor

Anonym sa...

Hej!

Jag undrar var bodyn med trycket Mum <3 dad=" ME,">

Hej Malin

Bodyn är köpt på Zara. Jag fick den i Babyshower-present av två väninnor och jag vet tyvärr inte när dom köpte den men showern var för bara nån vecka sedan. Hoppas du hittar den.

Elin sa...

Hej!
Jag har precis börjat läsa din blogg och är själv gravid. Är precis i början på min graviditet och mår inte sådär super toppen.
Är helt orkelös och yr hela dagarna. Illamåendet sitter mest i en stund på morgonen.
Så nu är min fråga:
Hur mådde du i början på graviditeten?
Var du tvungen att stanna hemma vissa dagar och vila? Några knep till att känna sig lite piggare?

Hoppas du får en fin fredag och har lust att svara på mina fråga
Elin

Hej Elin

Jag har mått som en prinsessa i princip hela graviditeten. I början minns jag att jag mådde illa lite på morgonen, alldeles innan jag fick mat i magen. Jag löste det med att äta en extra smörgås innan sängdags, så att jag inte skulle vakna så hungrig och så åt jag direkt jag steg upp på morgonen. Jag vilade rätt mycket i början eftersom att jag inte fick jobba på mitt vanliga jobb så jag kände aldrig av den där hemska tröttheten som kan komma de 12 första veckorna.

Försök att gå och lägg dig tidigt på kvällen och vila när du kommer hem från jobb. Ofta avtar detta efter vecka 12 och du kommer säkert känna dig pigg igen.

Hoppas du mår bra i övrigt!

Kram

sarah sa...

Hejsan :-)

Vad jobbade du/pluggade du i Italien? Och vad gör du nu när du inte är mammaledig alltså :-)

Hur gammal är du och hur lång är du?

Ha en fin dag!

Hej Sarah

Jag flyttade till Milano för att läsa Mode och Textil Design. Det är något av det bästa jag gjort i mitt liv. Senare flyttade jag till London och läste Fashion Journalism på UCA of Epsom. Jag har jobbat lite för ett livstilscommunity här i Malmö och skrivit texter samt bloggat för dom. Men just nu är jag mammaledig från SAS, som flygvärdinna. Jag får ju inte flyga under graviditeten och har varit ledig därifrån sedan augusti. Under tiden har jag jobbat för ett svenskt klädmärke som heter L'ecole National. Jag har assisterat designern och varit med och öppnat upp deras första butik i Malmö.

Efter min föräldraledighet kommer jag återvända både till SAS och L'ecole National och försöka kombinera de båda.

Jag fyller 28 år den 5:e maj och känner mig gammal när jag tänker på talet men ung när jag tänker att jag ska bli någons mamma... Jag är 168 cm.

Kram p å dig!

1 kommentar:

  1. ja just det, du är 2 dagar äldre än mig=) hahah tänk, vi delade rum när vi bara var någon dag gammla! =)

    SvaraRadera