måndag 26 april 2010

Det trodde ni va?

Här har jag inte bloggat på ett par dagar och så trillar sms:en in och folk undrar ifall - "mini-Danni", "lilla bebisen" och "ungen" kommit.

Men nej, tyvärr, det har hon inte! Och ingen är mer besviken över det än jag.
Fast jag ska inte klaga, jag har inte ens nått BF än. Hon har ju faktiskt till den 28:e på sig innan hon får börja kallas "seg" och "sen". Ok?

Jag har lite förvärkar som innan, sammandragningar som kommer och går. Allting är precis som vanligt alltså. Hon kommer när hon kommer. Jag räknar med ätt gå över så blir jag inte besviken.

Idag var Henrik och jag hos barnmorskan på vanlig rutinkontroll. Och det visade sig att jag gått ner ett kilo senaste veckan. Helt klart dagens höjdpunkt! Hehe...
Lilla bebisens hjärtljud låg på det normala 150 slag per minut och mitt järnvärdet var uppe i 133 (!), så jag slipper knapra Niferex och bli hård i magen, (ja man blir hård, som fan, i magen av Niferex. Ett tips är att köpa Laktulos Meda på Apoteket och blanda i yoghurten. Det neutraliserar hårdheten om man säger så).
Vidare så hade magen växt en centimeter sedan sist och enligt Anki har magen sjunkit, fast jag tycker att den gått upp igen. Men lillan låg långt ner i bäckenet och var fortfarande fixerad.
Thank God!

Nu blir det grill hos mamma och pappa. Sedan ska jag hem och packa ihop skiten i babyrummet för på torsdag ska det tapetseras och sen ska jag börja inreda lillans rum med allt fint vi hittat idag på Moltex och Miljögården.

1 kommentar:

  1. Jag blev inte hård i magen av Niferex. Men jag äter väldigt mycket linfrön och sånt oxå som hjälper magen på traven, om man säger så :)
    Kramis

    SvaraRadera