måndag 19 april 2010

Mys på Vellingeblomman


Idag körde jag en tur till Vellingeblomman och träffade upp mamma, mormor, Alexandra och lilla Vendela. Vi handlade blommor och fikade på Farmor Idas Café. Det finns ju absolut inget att klaga på när det gäller att vara mammaledig. Hur mysigt som helst! Lugna dagar med nära och kära. Men visst hade det varit mysigt ifall man hade en bebis i en vagn att dra runt på...
Idag har jag fått nöja mig med mosters älskling som dessutom lärt sig säga: Daaaadaaaa!
(Som betyder Danni).
Nu sitter vi i trädgården hos mina föräldrar och solar näsjäveln. Ikväll ska Henrik och jag laga god mat hemma när han slutar vid sex.
En perfekt början på denna veckan alltså! Är det här vår sista, eller nästsista, måndag som bara vi två? Vem vet...

5 kommentarer:

  1. Visst är det mysigt med lilla bebben i magen, men den som väntar på något gott kan aldrig vänta förlänge! Hon kommer ju snart...
    Blir så glad när jag läser dina inlägg här på bloggen:) Jättekul!
    Ha det bra, Kram Maria<3

    SvaraRadera
  2. Meeeeh, du skulle ju lagt in bilden på Vendela i brassestolen!!! Gör det, please!!!! Hon ser så mallig ut, hihi.

    SvaraRadera
  3. Hej fina!
    ja jag blev helt chockad igår, men fortfarande ingen bebis så det kanske tar några dagar till men jag HOPPAS det är snart. För jag har ont nu och det trycker på som tusan!

    hur mår du? kramar

    SvaraRadera
  4. Tävling, vinn barnartiklar från pingpongbarnkläder ! (:

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken mage!=) Fin blogg du har.

    SvaraRadera