lördag 17 april 2010

Ännu en helg

Det är spännande att inte veta hur många helger jag och Henrik har kvar då det faktiskt bara är "vi". Denna helgen lär passera utan att det händer något. Det bara känns så. Jag börjar faktiskt undra ifall hon kanske blir en majbebis ändå. Jag har visserligen haft ont hela natten och vaknade vid ett tillfälle och tänkte klocka det onda, men jag ångrade mig för jag var så trött och somnade om. Uppenbarligen var det inte så illa eftersom att det gick att sova bort, hihi.

Gårdagskvällen spenderades hemma hos mina föräldrar där vi firade min storasyster som fyller år på söndag. Vi grillade och drack gott vin, det blev apelsinjuice för mig och Sophie, därefter satt vi och pratade till långt in på natten. När vi kom hem stöp jag i sängen och har sovit i 12 timmar.
Jag är helt randig på kinden och magen av kudden och täcke. För ett tag fick jag panik då jag trodde att ränderna på magen var bristningar.

"Fuck!"

Men när jag tittade närmre såg jag att det var märke från täcket. Jävla täcke som lurar mig så.

Det är blandade känslor just nu. En del av mig längtar ihjäl mig efter henne. Jag är så nyfiken på vem hon är, hur hon ser ut, om hon är frisk, vem hon är lik, om hon är lugn (Henrik) eller stirrig (jag), om hon kommer ge mig ett helvete när hon ska ut, ut...
Och en annan del av mig vill vänta lite, sätta på Paus-knappen, vara gravid ett halvår eller år till och sen ta tag i det igen om en tid. Är jag redo?

Har jag något val?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar