onsdag 5 oktober 2011

Vaniljbullensdag

Igår var det ju som bekant kanelbullensdag men jag och Matilda är lite speciella, speciellt när vi är ihop, så vi gick emot strömmen och gjorde vaniljbullar istället.
Smöriga, sockriga och feta vaniljbullar som sätter sig på utsidan av låren och på gumpalallan.
Ingen ångest här inte...

Titti berättade om henne festhelg i Göteborg och den dramatiska hemfärden och så bölade vi över våra dagisinskolningar. Jättemysig dag som bara vi kan ha.

På eftermiddagen skulle jag vidare för ny dejt med Poonam och Luisa men mina ögon gick i kors och Keilas med för den delen. Vi åkte hem och mös med vaniljbullar och Pippi istället. Sorry tjejer, nästa gång är jag game. Promise!

Vegas dansar gärna på borden, precis som plastmoster. ;-)

Provsmakar degen...

Jag och min lilla deg.

Titti hyvlar på smöret. Det blir laaaagom med fett då...
Och så spar hon inte på vaniljsockret iheller.

Barnen lekte fint medans vi bakade.
(Och slogs emellanåt).

Keila-san.

Provsmakar mammornas bullar.
Högsta betyg fick vi...

Pippi-mys på Paddan.

2 kommentarer:

  1. Så mysigt ni verkar ha det. Hade önskat att jag också hade en nära vän som fick barn samtidigt. (Gravid vecka 32 :)

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut! Säger detsamma som föregående...har en vän här i byn som också har två barn men man hinner inte ses så ofta. Annars var jag allra först i min vänskapskrets, nu har en fått en liten, Malin Karlström om du minns? Han är fyra mån. Och Emelie Greisson (Persson) är beräknad till imorgon! Men det är ändå skillnad att ha helt jämnåriga...och bo i samma stad/by.
    Hoppas allt är bra med dig och Matilda. Saknar hennes blogg men följer din flitigt och gillar dig skarpt =) stor kram!

    SvaraRadera