tisdag 25 oktober 2011

Gryta, sjuklingar och en festsugen

Idag har jag tagit hand om två sjuklingar. Usch vad tråkig dag...
Vid lunch la jag Keila i vagnen och gick för att träffa upp Titti för en fika. Keila sov och vi fick snackat bort några timmar samtidigt som Henrik fick vila ostört.
På vägen hem handlade Keila och jag och gjorde världens gryta till middag.
Och som dom åt, mina sjuklingar.
Det tycker jag är ett bra betyg med tanke på att det var min första gryta...ever!
Jag lät den koka hela eftermiddagen så köttet var riktigt mjukt.
Fan vad jag kan om jag vill alltså.

Efter middag fick Keikei och "guckan" (ja nytt ord för dockan. Hon säger inte "doootan" längre ;-) bada och sen borstade vi tänder och drack välling samtidigt som jag läste "booten".
Nu nannar grisungen och vet ni vad? Jag är festsugen! Såhär en tisdagkväll liksom. Var kom det ifrån?

Mamma, du kan ju laga mat!

"Haur vi määr?"

1 kommentar:

  1. Jag är fortfarande bakis sen Lisas möhippa! ;-)
    Krya på dina sjuklingar....vet hur sjuk en man kan bli av en för oss kvinnor ganska enkel förkylning!

    SvaraRadera