måndag 10 oktober 2011

Biten på dagis


Ja, förr eller senare skulle det väl hända? Fast man såklart aldrig vill att de ske.
Det gick inte hål men när de ringde från dagis glömde jag fråga i vilket sammanhang hon blev biten.
Om de var ovänner eller om det var oprovocerat.
Jag får kolla imorgon.
Jag är bara rädd för att nästa gång är det i ansikter och med ett ärr för livet till följd.
Usch, det får absolut inte hända!
Hon pekar bara och säger "Dooont". (Ont).
Jag tror inte det gör ont, jag tror bara att hon vill ha en glass.
Det får man nämligen i vår familj om man blivit biten på dagis. Så det så!

Pausar med "bapp" innan hon fortsätter äta glassen.
Ingen hets här inte ;-)

5 kommentarer:

  1. Nej fy vad obehagligt!
    Som tur är har mina barn varken varit bitare eller blivit bitna.
    Jag tror faktiskt att jag skulle ha blivit ganska förbannad om någon av mina barn blivit bitna.
    Jag vet att de inte kan rå för det men lejonmamman inuti mig reagerar ändå.

    SvaraRadera
  2. Stackaren. Min son bet en kille i kinden på dagis. Inte speciellt kul. Men som tur är har han bra fröknar som tar tag i det direkt. Har aldrig hänt sedan dess som tur är. Killen som han bet och han bråkade alltid tidigare. kneps och knuffades mm. Som tur är de vänner i dagsläget. Men såå arg jag var på sonen, men att skälla på en 2 åring i efterhand funkar ju inte precis.

    SvaraRadera
  3. Stackars Keila! Men den andra ungen tyckte väl hon såg mumsig ut :) kan själv inte sluta bita mina små godingar :P

    Ha en bra kväll / Ida

    SvaraRadera
  4. usch, stackars liten. Min Ella blev niten på dagis för ett tag sedan, i handen. Det blev massa glassar och pussar utdelade här med då =) Det ser faktiskt ut som din prinsessa har ont, inget dåligt bett det där.

    SvaraRadera