fredag 14 oktober 2011

Detta liv

Tre timmar sov jag inatt. Jag kunde inte somna i Bergen fastän sängen var något av det skönaste jag legat i.
Oro.
Egentligen borde jag skickat iväg Henrik och Keila ett par timmar och sovit en stund när jag kom hem men jag saknade Titti så Keila och jag for dit så hon kunde busa (bråka) med Vegas. Titti bjöd mig och Fia på pizza.
Fia hade med nykläckt bebis och min "uterus" kallade, Ho ho? What about a second one?
Men, nej inte nu. För allt i världen. Men fler barn ska jag absolut ha. Oh ja. Minst två till.
Det är något visst med nya bebisar. Deras knorrande och de små knutna händerna.

När vi kom hem började jag plocka efter världens bombnedslag här hemma. Man skulle kunna tro att Keila och Henrik kört världens fest medans jag vände och vred mig i Norge. Diskmaskinen hade de i alla fall kört igång, halvfull... Behöver jag tillägga att andra hälften stod i diskhon?
Man får vara glad för det lilla ;-)

Keila fick sig ett bad och "doootan" (dockan) med eftersom att hon luktade "beeeesch" (bajs).
Uuuuäääää, ropar Keila och dyker ner och luktar dockan mellan skinkorna. Bör jag vara orolig?
Alltså för att klargöra EN sak här, JAG gör inte detta på henne så det här är INGET hon snappat upp från mig. Jag minns nämligen en diskussion som handlade om att hon tar efter mig och att det är därför hon ömmar för sina dockor ;-)

När jag drog fram dammsugaren, som låter som en långtradare utan ljuddämpare, somnade Keila själv i soffan. Yeeey! Hur bra får en fredagkväll lov att börja egentligen?
Jag dammsög klart och bar sedan in henne i sin säng där hon förhoppningsvis sover hela natten.
Denna mamma ska nämligen sova massor, ok med ett öga öppet till Henrik kommer hem från jobb, men sen ska jag sova gott som fan.

Ha en trevlig lördagskväll. Fast det är ju fredag så ni kan ju ha en trevlig fredagskväll också.
Tre timmars sömn inatt var det ja...

"Doootan" ser lite sur ut... Jag tror jag ska låsa in henne i något skåp ikväll.

Tända...släcka...tända...släcka...

Keilas rum.
Jag ändrade om Keilas pusselmatta och bildade ett ord som börjar på P och slutar på S .
Fy Tunten!
Just sending a message...

Det är därför jag inte vill skaffa en vanlig matta till henne.
Alltid lika kul att och se förvånade ansikten och några försiktiga:
"Ehm...har du sett att ni råkat skriva...eeerrhm..."

Här råkas ingenting!

6 kommentarer:

  1. Hej!

    Googlade på gravid bloggar och hittade din på bloggtoppen. Jag kikade igenom några stycken, men din föll jag för direkt. Lusläst hela bloggen från dag ett på jobbet idag, kunde inte sluta. Underbar blogg och helt underbar liten flicka du har!

    Härlig mamma/kvinna är du helt enkelt!

    :)

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt när de börjar snacka mer! Känns som att Keila har legat steget före Isa hela tiden på den fronten, men de sista veckorna har det hänt grejer här.

    Bajs har vart ett poppis ord här från början och står för allt som finns och händer i blöjan samt blöjan. Så frågar jag Isa om hon kan säga kiss så säger hon bajs, blöja - bajs, rumpa - bajs, potta - bajs, och om någon fiser så säger hon bajs. Detta är helt självlärt =) Men Isas "dotta" har nog aldrig bajsat. Däremot så föredrar hon dem nakna och stympade...

    Jättefint rum Keila har btw!!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha hä råkas inget :P
    Ja jäklar vad förbannad man blir, man tror liksom inte attdet är sant. Nyp mig jag måste sova typ. Min granne är brandman och har råkat ut för idioterna några gånger. Man skulle ju vilja lägga dem över knät alltså

    SvaraRadera
  4. Jag minns en gång jag kom in på Vendelas rum och där var ett snuskigt ord på hennes matte, var de du som varit i farten eller hade Alex "råkat"? Haha

    SvaraRadera
  5. Haha, underbar matta, var har ni köpt den? Härlig blogg btw :)

    SvaraRadera
  6. Alltså hur söt får man bli när hon sitter där med dockan ha ha!!! Sjukt fint rum du har gjort åt henne , super sött

    SvaraRadera