torsdag 27 oktober 2011

Korv eller diamant?

Keila älskar böcker. Vi kan läsa flera om dagen. Vissa pekböcker om och om och om igen... Vi kräks på de men för Keila är det som att öppna en ny spännande bok varje gång...

En bok vi plöjt idag är "Pekboken för lite finare barn" som Keila fått av Farbror Salle.
Men hon har nog fått lite saker om bakfoten...




Här säger hon: "Gicka" (Dricka) och det har hon ju rätt i.


"Plyplan". Rätt igen. Duktig tjej.
Sen går det utför...

"Bibbi" säger hon.
(Vår hund). Nja Bibbi är vit och det här är en röd hummer...
Jag kan gå med på att Bibbi har liknande svarta ögon som ser ut som knappnålar.

Här säger hon självsäkert: "Kårr" (Korv). 
Eeeeehm jag har nog ett och annat att gå igenom med lilla damen för annars kanske hon nöjer sig med en rökad korv av fästemannen!!!

7 kommentarer:

  1. Hahaha!!! Love it! / Olle

    SvaraRadera
  2. Hahaha, korven var riktigt rolig. Ja, Bibbi och hummern också hahahahaha. =)

    SvaraRadera
  3. Haha! "rökad korv"! din blogg är så bra och du verkar vara en så bra och avslappnad mamma :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha!!!! Jag ligger ändå och lipar av trötthet ( ellie sover mindre o mindre) och så kan jag gå in på din blogg och gå ett asgarv. Störtsköna Keila!

    SvaraRadera
  5. Hahaha jag dör!! Du är så roligt!! =) Och lilla Keila såklart ;) Jag tycker hon är så himla duktig!! Hon säger så himla många ord!! Jätte duktig tjej!! <3 Kram på er underbaringar!! ;)

    SvaraRadera
  6. Hahahaaa!! I loooove it!!

    SvaraRadera