torsdag 12 november 2009

Vår sång

Jag: Henrik, vilken är vår låt?
Henrik: Ehe... Ja, jag kan. Kan du?
Jag: Haha! Du kan inte.
Henrik: Vilken vill du att det ska va?
Jag: Hahahahahaaahaa!
(Smart!)
Jag: Men vilken tänker du på när du blev kär i mig och så...
Henrik: Det är den med Kid Rock!
Jag, (alldeles bölig): Ååååh Henkesan!




När jag hör den här låten tänker jag tillbaka till London. Mitt rum. Min säng. Mina kläder i garderoben. Det lilla spegelbordet vid dörren. Det kalla golvet. Min flatmate och hennes tyske pojkvän Jan. De rökiga festerna i vårt lilla kök. Mitt fönster som öppnades uppåt. Mina skolböcker nedanför sängen. Min rosa morgonrock på dörren. Mitt Oystercard. Chelsea utanför dörren.
Och min längtan efter Henrik...

Lilypie Pregnancy tickers

1 kommentar:

  1. Nej va mysit att han nämnde samma låt!! Ja det är helt otroligt va mycket tankar och känslor en låt kan ge en! Allt bara ploppar upp på en millisekund när man hör en sån låt man har nåt speciellt minne till.
    Har en spellista på Sotify med bara en massa såna låtar. Den kan man bara lyssna på när man har tid att tänka och känna ;) hihi
    Kram på dig, och trevlig helg!

    SvaraRadera