måndag 2 november 2009

Frallen eller Frallan?

Du kommer att få en pojke om...

• din bebis hjärta slår med mindre än 140 slag/minut
• du bär magen "framåt"
• du bär bebisen långt ner
• du blir vackrare under graviditeten
du inte var illamående de första tre månaderna
• högra bröstet är större än det vänstra
• dina pupiller utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut
du vill äta salt och proteinrik mat, som ost och kött
• dina fötter lättare blir kalla
• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd, hänger den över magen och den svänger i cirklar
• du får torr hy
• du lägger din ålder då du blev befruktad till numret på månaden du blev befruktad och svaret är ett jämnt nummer
• du fått tjockare och blankare hår under graviditeten
• håret på benen växet fortare under graviditeten
• du lättare får huvudvärk
• du sover med huvudet mot norr
• du spontant visar händerna med handflatan nedåt ifall någon ber att få se dem
• du sover på vänster sida
• din urin är klargul
• du var den mest aggressiva parten under sexakten då du blev befruktad
• du luktar starkt från hela kroppen då du ätit vitlök
• om ditt förra barns första ord vad "pappa".

Du kommer att få en flicka om...

din bebis hjärta slår fortare än 140 slag/minut
• du är rund runtom, inte bara framåt
• du bär bebisen högt
du inte alls blev vackrare under graviditeten (i alla fall inte hittills...)
• du var illamående de första tre månaderna
• vänstra bröstet är större än det högra
• dina pupiller inte utvidgas när du tittar på dig själv i spegeln minst en minut
• du vill äta sötsaker som juice, frukt och godis
• du gör en pendel av din vigselring och en bit tråd och den svänger från sida till sida när du håller den över magen
din hy är mjukare än vanligt
du är mer känslosam än vanligt
• du spontant visar dina händer med handflatan uppåt om någon ber att få se dem
• du var den mindre aggressiva sexpartnern när du blev befruktad
• du inte luktar starkt efter att ha ätit vitlök
du lägger din ålder vid befruktningen till numret på den månad du blev befruktad och svaret är ett udda tal
• ditt hår blivit tunnare och mer glanslöst under graviditeten
du sover på höger sida
• du sover med huvudet mot söder
din urin är mindre klargul
• ditt förra barns första ord var "mamma".

Som det ser ut här har barnmorskan sett rätt och Frallan är en flicka. Men jag är ändå inte helt övertygad. Jag drömmer om en liten pojke och han är så verklig. Och visst har man hört om att det man drömmer brukar stämma. Alexandra och jag pratade om detta och hon hade också drömt om en pojke fastän hon ju väntade "Mosters Socka Sinder" som ju är en flicka. Vi kom fram till att det kan bero på vår oro ifall det blir en blödarsjuk pojke.

Det är förnärvarande många grejor jag inte kunde fylla i. Jag är tillexempel inte gift och kan inte trä en tråd i min vigselring och se vilket håll den far åt. Jag vet inte heller hur jag kommer bära magen eller om jag blir vackrare under graviditeten. Just nu känner jag mig sjukt sunkig.

Detta testet har jag lånat av systers blogg. När hon gjorde testet på Mammastrang.blogspot.se blev det 50-50 första gången. Jag får hålla ut och se ifall Frallan utvecklat en penis till den 3:e december eller ifall hon fortfarande är en flicka. Det lutar ju åt det i alla fall.

Lilypie Pregnancy tickers

4 kommentarer:

  1. Mmmmm, blir så nostalgisk när jag läser här... För ett år sen satt jag och gjorde sådana här hokus-pokus test, hehe. FYI så säger hjärtslagen inget förrän senare i graviditeten (enl Malin, förlossn. läkare). Så här tidigt slår både pojk- och flickfostershjärtan med raketfart. I tredje trimestern ser man oftare att pojkars hjärtljud ligger under 140, och flickors över. Men en sprallig och pigg pojke kommer lätt över 140, liksom en sömnig prinsessa lätt hamnar under ;-)

    SvaraRadera
  2. Utifrån mina betraktelser talar omständigheterna sammantaget för att ni ska få en pojke. //Janne på stan

    SvaraRadera
  3. hihi, roligt med dessa tester:)
    Men jag e varken vackrare eller har haft mindre illamående denna graviditeten då jag väntar min lilla prins:)

    Du kommer att få en svarthårig med mycket hår, underbart söt liten baby girl med en rosa tofs i huvudet:) Naaaaa aaaa:o)

    Å sicken liten mage du har:) Än så länge hihi:)Vääänta bara thihi, sen så kaboong säger det ;0)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jaha Janne, och vad är det för betraktelser???

    SvaraRadera