tisdag 24 november 2009

Tillbakablickar...

Kollade i min gamla blogg och fann dessa poster bland annat. Det är så roligt att blicka tillbaka och minnas känslor från förr...

Fashion life in London
24:e November, 2006 (Tre år sedan!)

There is no way in hell att jag kommer somna nu. Klockan är 04.41 här hos mig i London och 05.41 hos honom i Malmö.
Det känns som hela världen sover. Jag har nyss gjort färdig min Flatplan till mitt magasin för morgondagens exam. Ska bli sjukt spännande att se vad min "tutor" tycker. Själv är jag väldigt nöjd, 100-sidor containing allt från "editors letter" till "features" and "regulars".
Jag älskar journalism.

Imorgon ska jag och Parisa fira Cuckoo's födelsedag. Men först tenta och förberedelser för Power Point presentationen på torsdag.
Sen kanske man ska klämma in lite sömn mellan allt...
Man skulle kunna tro att jag går på tunga droger alltså.

A presto!


Contact with Hong Kong
13 januari, 2007.

Danni säger: hur är det med uppesittar-pontus?
Soheil säger: sover. Mitt på dan!
Danni säger: haahaaha konstig
Soheil säger: han är som skalman
Danni säger: hahahahahaahahahahah, snart kommer Imse och Vimse
Soheil säger: du menar the tailor and the chef?


Leaving London
26:e maj 2007

The following takes place between 12.00pm and 13.00pm.
Stjärnproducenten Mike Figgis kanske gör en film om hur jag lämnar London. För jag kan lova att det är ett stort projekt.
Jag packar, sen packar jag, så packar jag om igen, sen tar jag bort lite. Så får jag ångest över att lämna vissa saker så packar jag ner dom igen.
Så stänger jag väskan och lyfter den, så känns det som 75 kilo istället för 15 som är tillåtet av snålle-Ryan. Så jag tar ut det "som jag inte behöver eller kommer att använda mer".
Sen får jag ångest igen och trycker ner det i handbagaget. Men då går inte handbagaget att lyfta.
Så jag tar ut det igen och nu ligger det här på golvet.
Funderade på om jag skulle kränga på mig allt på en och samma gång, lite toppar och byxor, och sen ta på mig klackaskorna utan klackar som jag inte kan använda mer och gå ut en sista runda här i London.
This is before I leave London.

Stay tuned!


Efter regn kommer sol!
22:a augusti 2007

Efter ytterligare sommarfria dagar, mindre förbrukning av solskydd, mer ångest, lite grann jobb och oförskämt mycket kärlek börjar jag tvivla på att jag någonsin kommer att se mina ben bruna igen...

Efter massor av mat, jäs-mycket vin, ingen skymt av varken träningsskor eller något nytt träningskort börjar jag tvivla på att någonsin få återse den perfekta magen och rumpan ever again...

Efter massor av kärlek, fina leenden, roliga lekar, hårda kramar och oändligt med skratt mår jag bättre än någonsin...

Efter regn kommer nog ta mig fan sol!


Att ha barn
19 oktober, 2007 (Två år sedan!)

Jag passar just nu tre små valpar och klockan halv åtta imorse väckte de mig för de var hungriga. Jag gav dem mat och skyndade ner i min varma säng igen...
Men se det räckte inte med att ställa ner en rosa skål med valpfoder i. Man ska leka också. Leka massor. Mitt i natten...

Leila: Asså är det såhär det är att ha barn? Jag är inte redo!
Jag: Jag är inte iheller redo...
Leila: Jag ska skaffa barn när jag är 40. Och då ska jag adoptera en 20åring som får flytta hemifrån när den är 21.

Nej, vi är definitivt inte redo.


Hahahahaahaahaaa!!! And here we are now...

2 kommentarer:

  1. Hahahahaha... vilken klockren komentar av Leila!

    Hahahahahaha.... och tänk vad man längtar nu efter att få se det lilla livet!

    SvaraRadera
  2. Ååååh Skrutte-plutten! Längtar efter dig!
    puss

    SvaraRadera