måndag 16 november 2009

Svinjävel!

Jag hade bestämt mig för att inte vaccinera mig mot "Svinis" men nu vet jag varken ut eller in längre. Fan, fan, fan!

Jag vill verkligen inte ta den eftersom att det, enligt mig, inte finns tillräckligt med erfarenhet kring vaccinet och hur det påverkar fostret. Hade det bara varit jag hade jag tagit det utan att blinka. Men jag måste ju tänka på att det just nu växer en liten bebis i min mage som ingen med hundra procent säkerhet vet tar skada av de jag sprutar in i min kropp.
Jag vill inte heller bli sjuk i den nya influensan och riskera att bebisen tar skada av febern.

Henrik ska ta den för att minska risken med att dra hem skiten till mig. Men jag träffar faktiskt också på folk som kan vara smittade.

Och jag är livrädd för att dö nu när jag har så mycket att leva för. Så tragiskt!
Tänk när folk om några år undrar var man tog vägen.

"Vad hände med Danni egentligen?"
"Äh, hon strök med i svinis 2009 har du inte hört det?"
"Åh, fan! Surt för henne!"

Nä, jag sticker huvudet i sanden, åtminstone lite till...

4 kommentarer:

  1. Jävla influensa...SVIIIN! Hehe... Men du, seriöst, läs detta innan du stoppar huvudet i sanden: http://www.lakemedelsverket.se/upload/nyheter/2009/risk-nytta_pandemrix_gravida_2009-09-03.pdf

    SvaraRadera
  2. Jag e gravid å jag har vaccinerat mig..
    vaccinet går inte in till din lilla fralla, kan inte tränga genom livmodern..
    men däremot så kan frallan få dina antikroppar mot svinet vilket e bra ju:0)
    Vaccinet sprutas in i en muskel inte i en ven.
    Tänk på att blir du sjuk i svinet då du e hög gravid kan det bli rätt så jobbigt!! Eftersom fostret trycker på lungor å du kan bli lite anfådd bara av graviditet å blir du sjuk i svinet så kan det som sagt bli jätte jobbigt med andningen!
    Jag har 2 anledningar till att jag tog vaccinet.. Inte för att jag tror jag kommer dö i svinet utan först å främst för att inte JAG ska dra hem det till lillan. å för att jag e gravid.. Jag e där nu där du kommer vara i februari å då kommer andra etappen utav svinet.. (Fast första har inte kommit i än riktigt!!) Å då kommer du vara tyngre å fostret trycker på allt möjligt..
    Mitt råd ring 1177 å snacka med dem, kolla fakta på www.krisinformation.se Hade jag varit dig Danni så hade jag nog vaccinerat mig..
    Fast det e ju bara du som vet vad du vill!!
    Men det påverkar INTE fostret så tänk inte på det!

    Sköt om dig å magen, kram!

    SvaraRadera
  3. Ja känner som gid Danni. Jag bli knäpp på detta snart. Min magkänsla skriker åt mig att jag inte ska ta den. Men alla andra påverkar mig så till det anra. SÅ jag vet inte. Jag vill inte sitta om tio år och vara bitter på att jag tog sprutan om det visar sig att alla gravida som tog sprutan har fått barn med...ja nåt... Nej jag är också skitkluven inför detta. Varför måste svinisen komma när just vi är gravida ;) hihi

    //Lina

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte heller om jag ska den....det är så svårt! Läste precis en artickel om att vaccinet innehåller kvicksilver och kan ge hjärnskador på fostret...precis vad jag INTE ville läsa! Vad ska man tro på? Usch, det ända rätta är väll att gå på sin egen magkänsla.

    Kram

    SvaraRadera