onsdag 18 november 2009

Cravings

Jag är helt såld på tomater. Jag äter så mycket tomat att det svider i gommen.
Är det bra eller dåligt? Kan bebisen utveckla allergi mot tomat för att jag överdoserar, (äter cirka fem stora tomater per kväll...).
Det är så gott! Jag vet inte vad jag skulle gjort utan tomat. Jag kan tänka mig att laga lite tomatsoppa nu, dricka lite tomatjuice och skiva ännu mer tomat att snaska på.


På Mästerlivs innan fick jag flr mig att jag var sugen på Fläskesvål. Men det är jag inte längre.
Jag är inte sugen på chips längre heller.
Nej, jag är mer en tomattjej nu.
Man skulle kunna säga som danskarna, att jag har röven full av tomääääder!


Igår skivade Henrik tomater till mig. Idag har han slocknat i soffan och jag får skiva själv.
Det gör jag så gärna...

3 kommentarer:

  1. Det är godast när tomaten är lite så sur innuti och den ska inte va mjölig o torr,den ska va saftig ;)
    bara för det ska jag odla ett helt växthus med tomater till dig!

    SvaraRadera
  2. Haha! Va roligt! ;)
    Ja dt är ju bra att du har cravings på tomater och inte fläsksvål iallafall ;) haha!

    Jag tror nog att det kan betyda att kroppen behöver det som finns i tomater om du blir så himla sugen på det. Så ät på du ;) ...men jag är ju ingen doktor precis!

    Jag har faktiskt inte fått några cravings ännu. Får se om det dyker upp nåt här framöver! ;)

    SvaraRadera
  3. Haha! I början av min graviditet var det också tomater som gällde. Jag kunde inte lämnna hemmet utan mina tomater... Nu i slutet är det clementiner som gäller :-)

    SvaraRadera