måndag 2 november 2009

This is it!

Igår kväll var Henrik och jag och såg "This is it", en dokumnetär om arbetet bakom Michael Jacksons comeback som skulle varit i juli, bara några veckor efter hans död.
Jag älskar Michael Jackson och hans musik. Jag var väldigt spänd för hur filmen skulle vara. Tyvärr nådde den inte upp till mina förväntningar. Det är ingenting jag inte sett med Michael innan. Förberedelserna inför showen visade en perfektionist ut i fingerspetsarna som inte drog sig för att avbryta mitt i en låt om så mycket som ett ackord spelades fel. Allt skulle sitta som smäck. Och det hade det säkert gjort om konserterna blivit av.



Även ifall lilla Frallan ännu inte hör helt så har hörseln börjat utvecklas och jag hoppas att h*n hörde lite av all den fina musik vi lyssnade till.
Om inte så får h*n fler chanser, jag ska spela mycket Michael Jackson för magen. Min bebis ska få ta del av all legendarisk musik.

-Hörseln utvecklas från vecka 15 men öronen är inte färdigbildade förrän i vecka 24.
Av alla de ljud som fostret hör är ljudet av mamman det som framträder tydligast.
Det verkar dessutom som om ett nyfött barn kan känna igen musik som mamman har spelat eller visor som hon sjungit under graviditeten. Till exempel kan barnet börja suga intensivare eller röra sig mer när just den melodin spelas.- (http://www.growingpeople.se/).

"All the children of the world should beloving each other wholeheartedly,
yes it's alright,
take my message to your brother and tell him twice,
take the news to the marching men,
who are killing their brothers when death won't do,
hee'cuz were all the same yes the blood inside of me is inside of you,
now tell me can you feel it,
tell me can you feel it,
can you feel it"


Lilypie Pregnancy tickers

1 kommentar:

  1. Det var någon tidning som hade rankat filmen,och deras bedömning blev " This is Shit"
    hahahahaha,erkänn att de va lite roligt?
    Hälsa Frallan!
    <3

    SvaraRadera