onsdag 29 september 2010

Powerwalk i det vackra vädert

Tidigt imorse fick vi ett sms från Matilda och Vegas som undrade ifall vi ville "gå av lite volanger" med dem.
Och visst ville vi det. Vi behövde verkligen komma ut i det fina vädert och andas lite frisk luft.
Det gäller att passa på för snart kan man väl knappt vara utomhus utan att bli blöt och omkullblåst.
Vi träffades i förmiddags vid Ribban och gick till Limhamn där vi fikade lite och sedan gick vi tillbaka till Ribban igen. I tre timmar var vi ute och gick och det märks att lillan fått mycket frisk luft. Hon somnade redan vid åtta ikväll och sover stenhårt. Mysigt!

Vegas myser i vagnen medans mammorna skvallrar om "väder och vind".

Hösthoppet, som Titti kallade det!
Nu har vi officiellt hoppat in hösten!
Och mer hopp och powerwalk åt folket.
Jag ska bli känd och smal...

Jag lyckades inte fota Titti i rätt tid, my bad,
så hon fick fejk-hoppa.
Solly!

 På fiket gullade barnen med varandra.
Tänk om dem gifter sig om en sådär 30 år. Gulligt!
Här ser det dock ut som att Keila putsar Vegas skor...
 inte så mycket kärlek här alltså.

 En liten brandbil lekte Keila med på Vegas filt...
Ska hon bli truckförare och butch?...
Gud hjälpe oss

 Hålla handen!

Titta in i kameran!

I eftermiddags tvättade jag fem maskiner tvätt, bäddade rent i sängen, lagade Matildas berömda U-båt, som hon gav mig recept på idag, badade bebis, plockade undan och städade fint i lägenheten och ska absolut snart strax om en liten stund gå och lägga mig.
Natten igår var lite jobbig, en febrig och pruttig gumma ville inte sova i egen säng.
Men eftersom hon fått sprutor fick hon krypa upp hos mig och nästan hela natten har hon legat och filat en vass stortånagel mot min mage så jag är alldeles röd där idag...
Imorgon ska vi bebisfika, igen, och så ska vi ordna en mysig middag här hemma till pappa Henrik på kvällen.

4 kommentarer:

  1. Vilken tjej du e Danni!! Fixar och trixar och verka hinna med allt! Grymt jobbat och er promenad såg riktigt härlig ut, det gäller att passa på i det fina vädret.

    Ses imorgon! Kraaam

    SvaraRadera
  2. Volanger! :) hoppas allt är bra! :)

    SvaraRadera
  3. Volanger? hahahaha Där fick jag mig ett gott skratt

    SvaraRadera
  4. Taaack för idag!! Din Keila är en goding! Kram

    SvaraRadera