onsdag 8 september 2010

En dag med mosters finaste Vendela

Idag körde Keila och jag till Trelleborg i lagom tid för att hämta Vendela från dagis.
Lilla älsklingsgoset var på strålande humör och hon tog jättefint i "Beejbeej" och klappade hennes kinder försiktigt. Vi började med en fika hos bebisarnas mormor, min mamma, och sedan gick vi en runda på Valen där det blev en fika till.

Jag satte Keila på golvet och släppte
mina händer bakom ryggen och till min
förvåning kunde hon sitta själv!
Mamma sa att det var tidigt men så har ju Keila
å andra sidan varit väldigt tidig med mycket.
Jag hoppas däremot att hon inte går tidigt...
Det får hon gärna vänta så länge som möjligt med ;-)
Duktig flicka! Visst ser det konstigt ut? Så liten och redan så stor!

Vendela försöker få på sig Keilas ballerinaskor.
Det gick sådär...

Kanske om man viker in tårna...

Min mamma tyckte att Keila skulle ha kuddar runt om sig, ifall att...

Keila fick många goda kyssar av Vendela.
Söta, söta kusinerna.

Hjälper till att pilla "kråkor".

Efter mycket lek och bus slocknade tjejerna i sina vagnar när vi gick ut på stan.
Perfekt!

8 kommentarer:

  1. så duktig hon är! o vad fint bäddset i vagnen! vad kul det måste va att ha en syster med en liten oxå! kram Natti

    SvaraRadera
  2. sååå söta dom är! och så lika :)
    Vad duktig hon är som sitter så fint.
    Vi var på öppna förskolan i våras och då var ju Elias bara 4 månader. Såhär i efterhand så var han nog lite liten. Han uppskattade det inte som han gör nu, men vi gjorde nog det mest för vår egen skull. Det var så kul att se alla barnen!

    SvaraRadera
  3. Åh så fina flickor, o ca duktig Keila är som sitter själv, hon börjar bli stor Danni!!

    ja fy fan gårdagen var den värsta på länge om inte någonsin, men Ellen mår bra och tänderna sitter kvar :) hörs imorrn!!! puss på er

    SvaraRadera
  4. ooo titta hon kan också sitta själv, så himla duktiga prinsessor vi har! dom börjar ju verkligen bli stora..ooo!
    Vilken tid är det imorg? vi vill gärna med om det inte är allt för tidigt! Puss på er

    SvaraRadera
  5. sååå duktig hon är som sitter själv redan. stor tjej ni har nu, hopps hon väntar med datt gå.. lite i varje fall. ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  6. Fina flicke-kusinerna. Håller med ovanstående skribent om att de faktiskt är väldigt lika, mer nu än förr! Saknar min lilla tjej och önskar att jag var hemma hos henne :-(
    Puss

    SvaraRadera
  7. Hon är helt sjukt söt lilla Keila!!

    SvaraRadera
  8. Såå söt och duktig!! Elliot var ganska sen med att sitta men tidig med krypandet och ståendet... brukar tydligen höra samman lite det där ;) så hoppas ni får det lugnt o skönt ett tag till, hihi!

    Kul med smakisar också! Elliot har dock aldrig varit speciellt förtjust i riktig mat, men jag försöker ge honom lite gröt eller puré varje dag.. för vanans skull liksom :)

    SvaraRadera