torsdag 16 september 2010

Gråtbebis

Idag har jag haft en gnällig och gråtig bebis här hemma. Inget annat än min famn har funkat för henne. Jag har burit på henne non-stop hela dagen och grät nästan av trötthet själv när hon vägrade somna innan. När blev hon så mammig?
Jag är helt slut och har själv varit jätteledsen, det är inte alls kul att se sin lilla bebis så nere.
Är det kanske en tand på gång? Eller känner hon av att allt inte är som det ska nu när pappa är bortrest? Tufft att vara ensamstående mamma kan jag säga, även ifall jag tagit hand om Keila i princip själv sen hon föddes. Henrik jobbar ju varje dag. Och när han inte jobbar så ringer dem från hans jobb så då sitter han i telefon.
Eller så går elen och han måste dit, eller så är någon sjuk och han måste dit, eller så fungerar inte en kassa och han måste dit eller så brinner skiten och han måste dit...
Keila och jag blir liksom ett då. Hon och jag, natt och dag.
Vi klarar oss som tur är...

Jag försökte mig på lite rensning av lillans kläder. Hon i Bumbon och jag började sortera men så började det rinna krokodiltårar och jag sket i allt och satte mig med henne i soffan igen.
När blir man avlöst så man kan gå på toaletten?

11 kommentarer:

  1. Jobbigt det låter att du är den enda som tar hand om henne i princip. Det är tufft, skulle du kanske kunna prata med din kille om hur du känner? Kram på dig

    SvaraRadera
  2. jag känner igen det där, ibland känner man sig fan ensamstående. Min Henrik jobbar också HELA tiden. det är liksom jag och Ella 24/7... inte alltid helt lätt och i bland bli jag galen. MEn som sagt, vi klarar oss =) MEN på lördag ska jag ut och dansa. jippieee.. vad kul det ska bli.

    SvaraRadera
  3. Klart ni klarar er, ni är bästa teamet ju!
    hoppas lillfröken tar sig en ordenlig sovmorgon och vaknar pigg och på sitt vanliga solstrål humör imorrn!!

    puss från oss

    SvaraRadera
  4. Usch, känner igen dagen. Inget har fungerat för herrn. Jobbigt när man får sitta o skita med dom i knät! haha!! När kommer Henrik hem igen? Vad sägs om en powerwalk nästa uge? Kanske längst Ribban?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. usch, såna dagar är inte alls roliga! Men håller tummarna att natten blir bra. Gå och lägg dig nu så du får sovit lite, så hoppas vi att lillan vaknar på ett bra humör imorgon! Jag upptäckte att jag inte kan vara hemma en hel dag med Elias. Så fort vi kommer utanför dörren så blir han glad igen. (självklart kan det kinkas ute eller i stan också men inte på samma sätt).

    SvaraRadera
  6. då är vi två!! Idag var en katastrof dag inte ens min famn funkade. samma sak med mannen, jobbar han inte så hänger han i tel eller tränar. Han var dock hemma i 8veckor när Matea föddes, så nu e det extra jobbigt att va "ensam". Men bebisarna är nog sig själv imorgon kram! /Natti

    SvaraRadera
  7. Sv - Natti: Ja det får vi hoppas.
    Träningen, ja... Är det inte roligare att busa med sin bebis? Eller varför inte dra en vals med dammsugaren? Det är ju också träning ;-)

    Kram på er.

    SvaraRadera
  8. Min sambo jobbar mycket han med, men inte i närheten i så mycket som Henrik verkar jobba. Det blir inte så mycket kvalitetstid på vardagarna här då han jobbar 5-17 och efteråt blir det att prata jobb i telefon. Men vi har som tur är helgerna iaf :)

    SvaraRadera
  9. åh sådär känns det ibland! men det går över! snart är hon samma gamla härliga skrattbebis igen. håll ut, och tänk på att det är en begränsad period!!!
    /bloggläsare

    SvaraRadera
  10. hihi, jag säger det samma. Jag kan ju för fasiken sakna henne ibland när hon sover.. =9 hoppas ni får en trevlig helg. kram

    SvaraRadera
  11. Sv: ja, de måste ju jobba så man har råd att vara hemma med sitt älskade lilla barn :)

    Söta lilla Keila :D

    SvaraRadera