tisdag 28 september 2010

Febrig liten flicka

Lilla bebis har ont i sina lår efter de dumma sprutorna. Hon har feber nu och som om det inte vore nog har hon inte bajsat idag, så hon har ont i magen också. Kan inte bli värre än så här en tisdagskväll om man heter Keila. Jag tycker, såklart, jättesynd om henne och hade gärna tagit smärta och magont för henne istället men nu funkar det ju inte så...

Hon grät och skrek inte när hon fick sprutorna, snälla Jenny bjöd nämligen på sockervatten medans hon stack i låren så Keila suttade på det goda och söta och tänkte inte på vad som hände i låren.
Tur för jag hade gråten i halsen redan innan vi kom till BVC...

Idag vid fem månader väger lillan (storan?) 7445 g (mot 6660 g för en månad sedan). Nästan ett kilo plus alltså. Duktig flicka!
Och så är hon 64 cm lång (mot 61 cm för en månad sedan). 3 cm på en månad! Får inte bebisar växtvärk?
Hon har därmed gått om min växtkurva i samma ålder, (5 mån), då jag var 62 cm.
Det är skönt att veta att hon tar sig på amningen fortfarande, även ifall smakisar och lite gröt gör sitt också.
En månad till satsar vi på amningen sen tänkte jag lämna över till Farbror Flaska och "Lelle".

Nu ska jag krypa upp brevid Keila i vår säng och stryka en hand över hennes panna, så att hon vet att jag är nära ifall det behövs.

God natt!

4 kommentarer:

  1. Ah lillan....Finns inget värre än när dom små liven mår dåligt. Hoppas att hon kryar på sig under natten och vaknar pigg och glad imorgon (kl 11!).

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. "Farbror Flaska"...usch, läskig mental picture, hahahaha

    På begäran, Vendelas siffror vid femmånaderskontrollen:
    7175 g och 64,1 cm - nästan exakt samma!

    Kom hit om du inte hittar supparna, synd om hon har ont ju...

    Puss

    SvaraRadera
  3. stackars lilla Keila, hoppas ni får sova gott inatt och sover bort febern!! kram på er

    SvaraRadera