fredag 10 september 2010

1, 2, 3...dyk!

Fredagförmiddag betyder Babysim för oss och idag var det dags att dyka för första gången.
Jag var riktigt nervös men höll mig väldigt lugn när det väl var dags. Det känns liksom inte så jättenaturligt att stoppa ner sin unge under vatten. Det tar emot något enormt! Men jag fixade det, och Keila med såklart. Första dyket drog hon efter andan när hon kom upp och så log hon mot instruktören och sen rös hon... haha! Hon ville liksom le som hon alltid gör men hon tyckte nog det var lite äckligt.
Det är helt fantastiskt att vi har med oss den här reflexen och det är imponerande att se hur de små stänger luftvägarna så att inget vatten kommer in. Lilla näsan och lilla munnen. Häftigt!
Ni som inte redan går på Babysim rekommenderar jag detta varmt till.

Boom chicka boom boom boom!

"Hej pappa! Fotar du mig nu?"

Lyckligt ovetandes om vad dykning innebär...

Är du redo lilla gumman?

1, 2, 3... dyk!

"Vad fan hände? Försöker hon dränka mig?"

Andra gången. Det var ju inte så farligt!

Efter simmet körde vi till Go Go Green och handlade en sallad åt mamma Dahl och sen blev det hemmamys för hela slanten. Strax kommer pappa Henrik hem från jobb och håller oss sällskap framför tv'n.
Keila slocknade nyss brevid mig. Hon gnyr i sömnen som en liten hund. Jag tror hon dyker och far i vattnet...

5 kommentarer:

  1. så roligt att se!
    Vi har dyk på torsdag, är också nervös, men det ska nog gå bra!
    Så söt hon är lilla Keila!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt det ser ut! Längtar tills vår babysim drar igång om en månad! :-)

    SvaraRadera
  3. Babysim är så himla roligt. Leia ääälskar det :)

    SvaraRadera
  4. Babysim verkar verkligen kul:) Både för bebis och förälder:)

    SvaraRadera
  5. sötfia. Så mysigt det ser ut. Å så fin jordgubbströjan är på bilden under. Är det en pyjamas? Hoppas ni får en mysig helg. kram

    SvaraRadera