torsdag 1 oktober 2009

Tre fjärdedelar to go!

Uträkning utgår från dagens datum: Tors 1 okt 2009.
Din graviditet startade Fre 24 jul 2009.
Din menscykel är ca 30 dagar
Du blev gravid ungefär Fre 7 aug 2009 (ägglossningen).

Du är på dag 70 av 280. (25%).
Du är i vecka 10.
Du har gått 9 fulla veckor och 6 fulla dagar (v9+6).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Tors 29 apr 2010
Du har 210 dagar kvar till beräknad förlossning.


Idag har jag gått en fjärdeldel av min graviditet! Jag ska inte ljuga och säga att det har gått snabbt och att det här blir lätt som en plätt. Jag är redan väldigt orolig för UL:et på torsdag i nästa vecka och att allt inte står rätt till med "Frallis".
Jag känner efter så mycket och ibland oroar jag mig att jag inbillar mig graviditetssymtomen.
Men tiden får väl utvisa, inte sant?
Jag kan inte göra annat än att vara lycklig just nu.
Nu ska jag skutta in i duschen och göra mig redo för en arbetsdag på kontoret.
Ett nytt kapitel har ju startat i mitt liv. Och det gäller även på jobbfronten. Det här ska bi så spännande.


Lilypie Pregnancy tickers

1 kommentar:

  1. Jag är också gravid, och nästa vecka ska jag på mitt första UL och det ska bli otroligt spännande. Man vill ju gärna att bäbis ska må bra och trivas i magen. :)

    SvaraRadera