torsdag 22 oktober 2009

My angels sound


Nu ikväll har vi lyssnat på bebisens hjärtljud på vår angelsound som jag fick av mamma.
Det är en doppler som man lägger på magen och kör runt i lite olja. Igår försökte jag höra men det gick inget vidare. Men självaste "father to be" kunde minsann. Han letade långt ner mot blygdbenet och fann snabba, galopperande hjärtljud som vi mätte till cirka 160 slag i minuten.

Lycka!

Det lilla livet lever där inom mig.

Nu fasar jag inte så mycket inför imorgon. Ser mer fram emot att få se älsklingen igen. Var ju ett tag sedan sist. Och så är jag ju nyfiken på om jag kommer bli flyttad.
Att BF flyttas fram brukar ju innebära en liten flicka och att BF tidigareläggs brukar innebära pojke i mina kretsar.


Finns att köpa på www.storkhjalp.com
Lilypie Pregnancy tickers

3 kommentarer:

  1. Men!! Det här är ju helt otroligt roligt!! Satt precis och kollade runt på nätet om jag kunde hitta någon rolig gravidblogg att följa. Och kom in på denna via bloggtoppen...och gissa om jag blev förvånad när jag fick se att vi är EXAKT lika långt gångna i graviditeten ;) haha!!! Jag är nämligen också 13+3 idag (byter vecka på onsdagar). Så nu måste jag ju verkligen följa din blogg. Hihi, gud så roligt! Och nu har jag ju en massa inlägg att läsa ikapp här på bloggen också. Ska bli kul att se om vi tänker och känner lika/olika osv. Ha det gott så länge//Lina i Karlstad

    SvaraRadera
  2. Visst är det fantastiskt att höra!? Jag minns första gången vi lyssnade, det var först då vi verkligen förstod på riktigt att vi var gravida!

    Har aldrig hört om det där med att bli framflyttad/tillbakaflyttad och att få en pojke eller flicka! Ska bli spännande att se vad vi får i dec, vi blev tillbakaflyttade 12 dagar!

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  3. Är så glad för er skull, skönt att allt va toppen med vår lilla fralla, älskar er. Pussar från mormor o morfar

    SvaraRadera