fredag 9 oktober 2009

Föräldrapenningsplanering

Här hemma har jag städat vår lilla takvåning. Dammat bjälkarna, dammsugit, tvättat golven, betalat räkningar, vattnat blommor, putsat fönster och kastat sopor.
En riktigt "housewife" alltså.

För en liten stund sedan satt sambon och jag och räknade ut vad vi kommer ha i föräldrapenning, på Försäkringskassans hemsida. Efter ett tag skrattade vi gott åt att vi verkligen sitter och kalkylerar sådant som för ett halvår sedan inte fanns i vårt universum.

Min sambo föreslog att jag skulle vara hemma tills vårt lilla barn fyllt hela två år(!!!).
Jag upplös honom om att även ifall det är en fin tanke att inte vilja, "skicka vårt lilla barn på ett smutsigt dagis", så är det precis det barnet behöver. Att få träffa andra barn.

Jag föreslår att jag är ledig först och främst till vår bebis fyller ett år i slutet av April, (kanske början av maj?), och därefter under den kommande sommaren 2011 och börjar jobba i aug/sep det året. Det tyckte sambon lät som en bra idé och skulle jag vilja börja jobba tidigare (!!!) så ställer farmor med all säkerhet upp.

Kanske lite tidigt att sitta med detta nu i vecka 12 men jag älskar redan att planera för vår lilla Fralla och jag längtar så efter att få bli mamma.

Lilypie Pregnancy tickers

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar