måndag 19 oktober 2009

Från måndag till fredag

Idag är det måndagen den 19:e oktotber. På fredag den 23:e ska vi på KUB/Nupp-ultraljud på Curakliniken här i Malmö. Även ifall det "bara" är om fyra dagar så känns det som en halv evighet dit. Hur är det möjligt att en skön söndag som igår flög iväg på nolltid och att det sedan idag känns som att jag varit vaken i 15 timmar, när klockan ringde för två timmar sen?

Mycket märkligt!

Idag jobbar jag hela dagen. Jag mår lätt illamående och känner mig yr. Hoppas att jag klarar hela dagen för jag är ledig i morgon och hade mycket hellre legat hemma med illamående då istället. Men tyvärr är det ju inte jag som bestämmer detta. Spralle Frallan tyckte väl att det var dags med lite mer hcg i min redan överfulla kropp.

Oh ja, magen har börjat puta och jag älskar det!

Lilypie Pregnancy tickers

2 kommentarer:

  1. Spännande med KUB/NUPP-test. Vi ska göra vårat den 4 november så det är 2,5 vecka kvar för våran del...

    SvaraRadera
  2. Jag är van att ta blodprov då de tar tester för min ökade risk för blodpropp och därför tar blodförtunnande sprutor varje dag... Jag kommer vara i vecka 13+3 när jag gör det testet så jag tar blodprovet nästa vecka på onsdagen.

    Ja alla nya grejer tar ju plats, och vi har ett badrum som är jättelitet så det får inte plats någon skötbord inte... Men vi får väl köpa någon uppblåsbar sak, som man får ställa på en byrå eller köksbordet, och lägga bäbis på när man ska byta blöjor.

    Jag känner mig oförskämt bra just nu. Från första veckorna till 10+2 mådde jag illa varje dag, var trött konstant. Men förra veckan så försvann allt sådant. Mår lite illa lite då och då bara då jag är hungrig, men annars mår jga bra. Vilket får mig att oroa mig lite, så jag längtar massa till ultraljudet så man kan se att Pyret mår bra i magen.

    SvaraRadera