tisdag 27 december 2011

Saknat mig?

Julen tog verkligen musten ur oss.
Vi har varit som trötta zombies pga allt julfirande, klappöppning, fester, mat och jobb.
Nu ligger vi utslagna i soffan alla tre och ser på Lady Gaga - live at Madison Square Garden.
Så jäkla bra fastän jag redan sett showen på Malmö Arena.

Vi ska till Tokyo i januari men funderar på att åka utan Keila pga strålningen/radioaktiviteten. Vi vet inte hur pass utspritt det är. Skulle ju aldrig förlåta oss själva ifall hon fick i sig något. Men mest av allt vill vi ha med henne och visa upp henne för Henriks släktingar, som den lilla utställningsdocka hon är ;-)

Någon som vet mer än oss? Kan man lita på vad UD säger?
Vad tycker ni? Det går ju fler tåg till Tokyo har jag hört. Men ändå... Det är ju vi tre nu och Henrik och jag klarar oss inte många dagar utan vår lilla japanska gubbe.

Mellandagarna rocks! Man hinner andas till det är dags för nästa storfest.

Sov gott!

Lilla japanska gubben i klänning från Lånemormor Essie.

3 kommentarer:

  1. Hej! En ide kan vara att läsa andra länders reseråd, typ Brittiska UD eller smarttraveller i Australien och sedan utgå från dom. Den brittiska är bra för den uppdateras ofta. Lycka till
    Ida

    SvaraRadera
  2. Rekomenderar SSM.se (strålsäkerhets myndigheten) dit kan du skicka frågor som de besvarar. Lycka till/Kia

    SvaraRadera
  3. Jag tycker UD borde ha koll. Japan är ju fortfarande fullt av Japaner så det är säkert ett och annat Japanskt barn som mår fantastiskt bra utav dem också :P Fast jag har ju noll koll, upptäckte efter att jag kom hem från Sri Lanka att UD avrådde resa dit till vissa områden :P

    Jag har saknat dig! Som svar på frågan :-)

    SvaraRadera