onsdag 21 december 2011

Bad day, good day

Jag har haft en underbar kväll med fina tjejer. Helena, som jag känt halva mitt liv, Luisa som blev en oersättlig väninna för bara ett par år sedan och Marie som jag träffade för första gången ikväll. Är det inte fantastiskt?

När gästerna gått tog Henrik och jag ett deep talk vid köksbordet och allvaret och framtiden kryper inpå mig.
Att se människor man älskar lida är det mest fruktansvärda att vara med om...
Jag vill bara ta med oss alla på en resa och knäppa med fingrarna så att alla vaknar och att mardrömmarna är över.

New Yorkers at My table..

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tror du skulle tycka att den här artikeln är intressant

    http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/hur-gar-det-for-norge-utan-genusvetenskap_6687272.svd

    Den hänvisar till en dokumentär i Norge där man granskade genusvetenskapen. Reportern besöker bland annat en professor på Cambridge som har testat 1 dag gamla bebisars intressen. All forskning tyder på att det finns biologiska skillnader mellan tjejer och killar. Tjejer väljer i större utsträckning dockor och liknande människoraktiga saker medan killar väljer mer mekaniska ting, bilar tex. Är bara genusforskarna som totalt förnekar detta. Slutade med att Norges vetenskapsråd frös pengar till genusforskning då det brister så mycket. De är inte objektiva utan utgår från sin ideologi snarare än undersöker verkligheten.

    Här är första delen, finns tre. Superintressant :D

    http://www.youtube.com/watch?v=r-KbHyJ6rLU

    SvaraRadera