torsdag 29 december 2011

Guten morgen

Våra morgnar ser i stort sett alltid likadana ut. Keila vaknar, säger "Läälää" (välling) och vi går upp under tystnad.
Jag går mot köket och Keila går till soffan i vardagsrummet där hon bäddar ner sig under filten och puffar till kudden hon ska lägga huvudet på. Jodå, hon är väldigt noga med att allt ska ligga rätt.
Därefter serverar jag henne "Läälää" och så lägger jag mig skavföttes i soffan och så tittar vi på "Baurnen i Lullebyn" eller nåt annat trevligt. Sen ligger vi där och myser tills pappa vaknar.
I vanliga fall brukar vi gå upp vid åtta-nio men under jullovet har vi inte gått upp förrän efter tio...

Idag ska vi hälsa på min mormor på sjukhuset.

Mys med bappisarna. Alltid två åt gången, tror ni det är jobbigt när jag kör bil och hör henne tappa en napp ner på golvet. Hon SKA ha två nappar, en i munnen och en som hon drar på näsan och kinden...

4 kommentarer:

  1. Vad tjusigt det ser ut i nya lyan. När får jag se mera? :) kramar

    SvaraRadera
  2. åh så mysigt! Ha en trevlig dag med mormor på sjukan och hoppas hon mår bra!

    SvaraRadera
  3. Men.. får du aldrig sovmorgon?

    SvaraRadera
  4. Så söt hon är lilla tösen! Och vad fint ni har i nya lägenheten! Jag hade också väldigt gärna velat ha ett Bruno Matson-bord och sjuanstolar! Det vore jättekul om du ville visa fler bilder!

    SvaraRadera