tisdag 30 mars 2010

Update!

Jag vet att jag varit sämst på att uppdatera men jag har faktiskt haft röven full, om ni ursäktar ordvalet.
Jag har haft massor på jobbet, lärt upp mina efterträdare, haft en helt ny kollektion som kommit in mitt i allt, byte av lager (från höst- till vårkollektion), samt fixat med babygrejor, gått på kontroll hos barnmorskan och städat hemmet både en och två gånger. Nackdelen med att bo i en lägenhet på 130 kvm är att det tar väldigt lång tid att städa. Speciellt för en höggravid.

I måndags var jag hos Anki på Cura och fick mätt magen, SF-mått på 34 cm nu i vecka 36 (i vecka 32 låg vi på 30 cm). Så växer det gör hon. Jag har ökat i vikt och ligger nu på 68 "härliga" kilo. Så här mycket har jag aldrig tidigare vägt, inte ens på Kos! Håll i hatten!
Jag känner mig väldigt bekväm med mina extra kilo. Barmorskan tippar på en 2-3 kilo till.
Bebisens hjärtljus låg på 160 slag per minut när jag låg på rygg så BM bad mig ligga på sidan och då gick hjärtljuden ner till 140 slag per minut. Den lilla gillar alltså inte att jag ligger på rygg och verkar bli stressad av trycket då. Så nu blir det att ligga på sidan endast.

Jag hade en hel del sammandragningar och förvärkar i helgen och på måndagen hos BM kände hon på lillan och konstaterade att hon är helfixerad nu. Ej ruckbar! Spännande.
BM blev nästan försräckt när jag berättade om hur jag kände det och sedan berättade att vi inte packat BB-väska än. Hon beordrade mig marsch hem att packa den, ifall att...

Vi ska ses igen om två veckor, den 12:e april, men hon tror inte vi ses förrän på efterkontrollen 6 veckor efter bebisens ankomst.

Jag: Men Anki, jag kommer den 12:e!
Anki: Nej, det är inte säkert.
Jag: Jo men jag vill komma den 12:e!
Anki: Vi får väl se... Men knip en vecka till är du snäll så att du når 37+0, då är hon färdig. Och vila, vila, vila...

Och vilar det gör jag. Och packat det har jag...
Bring it on!

3 kommentarer:

  1. sidolääge i soffan i en vecka då alltså! =)Spännande spännande!

    SvaraRadera
  2. På lördag är jag 37+0 :) Spännande.
    Ska till bm imgn. Hoppas hon säger samma sak, att vår bebis är jättefixerad oxå. *heja bebis vi vill ha ut dig nu*

    SvaraRadera
  3. Kul med bebis snart! Grattis!
    Anki hette min BM också. Långsökt kanske men är det möjligtvis hon i Limhamn? :)

    SvaraRadera