lördag 20 mars 2010

Tiden räcker inte till...

Jag har så mycket att göra, lägenheten och bebisens rum ska fixas klart. Jag har ännu inte lämnat över mina arbetsuppgifter till min ersättare. Jag är ett kontrollfreak och gör gärna allt själv. Jag litar inte riktigt på att det blir bra och rätt gjort när någon annan gör det. En dålig egenskap, jag vet, men det är bara att gilla läget.
Denna vecka som kommer ska jag dock skola in mina efterträdare och tanken är att jag jibbar min sista dag på lördag. Men känner jag mig själv rätt kommer jag nog jobba lite till... Mest för att jag är en rastlös själ. Ska jag gå hemma och rulla tummarna i en hel månad? Vad ska jag göra då?
Jag antar att jag borde förbereda mig inför bebisens ankomst, vila och boa.
Henrik tyckte att vi borde packa BB-väskan imorgon. Redan!?

När tänkte du komma? Hoho Frallan...

Nu ikväll är jag hos mamma och pappa på middag. Strax ska vi frossa i oxfilé och annat gott från Delikatessen i Malmö. Till efterrätt har Rasmus flickvän Sophie skivat färsk frukt och ringlat vit choklad över och efter en stund i ugnen kan det inte bli mer än smaskens.

Sen ska jag köra hem och sova. Denna vecka har jag jobbat 55 timmar...kanske lite väl mycket för en höggravid och därför ska det bli så skönt att lägga huvudet på kudden och veta att jag är ledig imorgon.

Ha en trevlig lördagskväll.

5 kommentarer:

  1. God kväll,
    Snubblade in på din blogg via en annan blogg, och tur är väl det! Hit kommer jag åter.

    All lycka med den stundande graviditeten. Jag saknar verkligen min gravid-mage... Ser att du har BF på min dotters 1 års dag, den 29 april 2009 var en vacker vårdag.

    Välkommen in till mig!
    Kram från Camilla
    ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  2. tack så mycket, ja vist var det bara så sött! det får du ta och göra? Hur mår du och magen? Vi mår jätte bra :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Hihi, själv tyckte jag det var helt underbart att få sluta jobba och få en heel månad att bara mysa med gravidmagen... fast det är klart, man blev ju lite rastlös efter ett tag, vad ska man fylla dagarna med liksom?!
    (Och i efterhand är jag iallafall jäkligt glad att jag tog det lugnt den sista tiden, man behöver ju all kraft man kan få inför förlossningen och den stundande spädbarns-perioden ;))

    SvaraRadera
  4. Då jag kanske kommer få havandeskapsförgiftning, så ska vi packa våran BB-väska väldigt snart då det kan bli att vi ska behöva åka in till förlossningen fort. Det kan vara skönt att ha packat det mesta i alla fall :)

    SvaraRadera
  5. Ååååh, så mysigt:)
    Försök njuta nu sista tiden Danni:)
    Men du känner själv hur du orkar ju, i know ;)
    Men...
    Tiden efter du har fått barn blir ju inte lugnare hehe:)
    Fast ack så mycket bättre!!

    Kram på dig å din fina mage:D

    SvaraRadera