måndag 1 mars 2010

Barnmorskebesök vecka 32

Imorse var Henrik och jag faktiskt i tid på Curakliniken här i Malmö för ett barnmorskebesök.
Vi mätte som vanligt magen och lyssnade på hjärtat.

SF-mått: 30 cm (låg på 28 i vecka 29 och 24 i vecka 26).
Blodtryck: 100/60 (har jag legat på alla gånger vi mätt)
Vikt: 66 kg (låg på 64 kg i vecka 29, 62 kg i vecka 26 och 57 kg vid inskrivning i november och 56 kilo när jag blev gravid i aug.)

10 kilo plus nu. Hej och hå! Inte konstigt att jag känner mig tung och otymplig.
Men Anki ville att jag skulle väga om mig, hon trodde nämligen inte på 66 kg. Det tackar vi för! Så länge det inte ser ut som 10 kilo plus gör det ju inget, haha. Jag har gått upp 2 kilo på 3 veckor så jag ska inte klaga.

Lilla bebisens hjärtljud låg på 140 slag/minut idag och hon ligger med huvudet neråt. Hon stannar med all säkerhet så tills det är dags att titta ut och det är jag så klart glad för. Har hört att vändningsförsök gör sjukt ont.

Anki påpekade också att det är viktigt att jag drar ner på tempot eftersom att jag har mycket sammandragningar igen.
Men jag tar det väldigt lugnt. Hade jag kunnat hade jag sovit middagslurer hela dagarna.
Jag har blivit så trött att det inte går att beskriva. Och så har jag svårt för att andas för den lilla trycker på lungorna nu. Längtar verkligen till magen sjunker lite.

Nästa månad kommer hon!!!

6 kommentarer:

  1. Eller nästnästa månad (med din otur, ju, hehe)

    SvaraRadera
  2. Ja nu börjar det närma sig för er, spännande! så ni har flyttat, ska bli kul att se bilder sen...har en känsla av att det kommer va en riktigt nice lägenhet ni har :) ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  3. ja
    tänk att snart är hon här!
    (: <3
    kram // moster cornelia

    SvaraRadera
  4. Du e jätte fin i din mage! :D

    SvaraRadera
  5. Hihi, va lika vi är! Jag va hos Bm idag, och hade gått upp 10 nu, hade sf-mått på 30, och mitt blodtryck låg på 100/65. Hihi!

    Ja nu får du allt ta det lite lugnare om du har mkt sammandragningar igen. Kan inte vara roligt alls. Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Du är jätte fin i magen Danni!
    Jag gick upp 21 kg med Olivia ;)

    Kram//johanna

    SvaraRadera