onsdag 3 mars 2010

80% av en graviditet


Du är på dag 224 av 280. (80%).
Du är i vecka 32.
Du har gått 31 fulla veckor och 6 fulla dagar (v31+6).
Du är i 7:e kalendermånaden.
Du är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 28 apr 2010
Du har 56 dagar kvar till beräknad förlossning.

Jag får nog säga att det varit väldigt lätt hittills. Jag har inte drabbats av någon jobbig foglossning, ryggbesvär eller annat som jag förstått är vanligt bland gravida.
Men mitt humör är väl inte det bästa just nu. Ena stunden sprutar tårarna och i andra är jag arg som ett bi. Det är mycket känslor i kroppen just nu och jag vill bara att alla ska förstå vad som händer i kroppen.
Jag är nervös för vad som komma skall, kommer jag klara av att föda fram ett barn? Kommer Henrik och jag klara detta tillsammans? Kommer det hända bebisen något? Kommer jag vara ensam när det sätter igång? Kommer hon om en vecka eller efter BF? Kommer hon trivas hos oss? Kommer jag bli en bra mamma?

Som sagt, mycket tankar i huvudet just nu. Tänk om man haft facit i handen nu. Så mycket lugnare jag hade känt mig.
Jag som älskar att ha kontroll på allt.

1 kommentar:

  1. Jag tänker mycket på förlossningen jag med. Ska man verkligen klara av det? tänk om min sambo är 15 mil härifrån i sin lastbil. Då lär det dröja innan han är hemma, tänk om man måste åka in ensam... Det är mycket tankar här med :) men vi längtar massa.

    SvaraRadera