tisdag 30 mars 2010

Babytvätt


I helgen passade vi på att tvätta babykläderna i strl 44-50. Det är inte så mycket kläder men det ska trots allt packas ner i BB-väskan och förhoppningsvis passa vår lilla tjej när hon tittar ut.
Jag tvättade även sängkläder som vi ska använda både i vaggan och i vagnen. Och så fick alla nya snuttefiltar också tvättas. De har jag nu vikt och lagt två under min kudde och två under Henriks kudde, så att dom ska lukta oss när hon sedan ska ligga och snusa på dom.
Ett tips från en kär vän.
Då kommer hon känna av vår lukt snabbt och känna sig trygg med den får vi hoppas.

2 kommentarer:

  1. Jaa, jag började undra om du var inne å födde hihi:)
    Trevligt med en uppdate:D
    Smart att lägga snuttar under kuddarna!!

    Kramis

    SvaraRadera
  2. awww så ser babytvätten ut hos oss också, bara med rosa saker, underbart sött!!

    Ja vist är korgen bara såå söt, jag blev helt kär i den!

    Skönt att du är ledig nu, jag hör absolut av mig när jag ska till malmö nästa gång, hade varit så roligt att ses några gravida :)

    Ja mår bra, eller har lite ont på nätterna, det spänner och trycker! men det tyder väl på att det börjar vara på gång!
    Själv då?
    Kramar

    SvaraRadera