måndag 8 mars 2010

Babyshower!!!

Igår på förmiddagen tog min fina kille med mig på en runda. Vi kollade skötbord på Babyland, mattor på Ilva och käkade pölse ute vid Svågertorp. Därefter kollade vi in tapeter till bebisens rum på Nordsjö. Det lutar åt en grön tapet med körsbärsblommor på.
Vid tre tiden skulle en hantverkare komma hem till oss och sätta upp tv'n på väggen och annat småpill som blivit stående sen flytten.

När vi kom hem och jag skulle låsa upp ytterdörren så var den öppen.
Jag vände mig förskräckt om till Henrik och viskade: Vi har haft inbrott!!!
Och så hann jag tänka: Jag dör om dom snott alla mina fina babykläder till Frallan!

Då gick jag in i vardagsrummet/köket och hörde bara SURPRIIIIISE!!!
Längst ner i rummet stod alla mina fina vänner och tog mig helt på sängen. Jag fattade ingenting!

Länge har de planerat denna babyshower för mig och ni kan tro att dom gjort fint med ballonger, banderoller, rosa servetter och dukar och annat gulligt som hör en äkta babyshower till. Jag är fortfarande helt mållös.
Till och med Elsa hade kommit från Göteborg och Nikkan från Stockholm.
Hur har JAG som är expert på att nosa till mig överraskningar, och veta i förväg, helt kunnat missa detta? Jag kände mig så lurad...
Jag minns inte hur många som var där, hela lägenheten var full av tjejer och lille Matteo såklart.
Tjejerna hade fixat med pajer och gotter, vin och cider och godis.
Och sen fick jag ett hav av presenter av alla mina fina vänner.
Min mamma hade tagit med sig den underbara babysängen från Mellan Grevie som Olivia, Cornelia och Vendela alla legat i. Nu ska vår lilla bebis ligga i den och sussa gott!

Det blev mycket snack och skratt och när de sista gått åt Henrik och jag chips och tittade på film i sängen.

Världens bästa söndag!
Tack alla mina fina vänner och underbara familj!
Så glad jag är som har er.

(Bilder kommer såklart när minneskortläsaren är hittad).

8 kommentarer:

  1. Ja tror du känner till min pojkvän Mikael werner kanske? Vi bor en bit utanför höllviken, stavstensudde ett relativt nybyggt område. Oj, då är vi nära varandra *skoj* Hur mår du annars nu? Jo de kan ju komma tidigare men de växer i rätt takt så bra de är kvar därinne så länge som möjligt & utvecklas så mkt det bara går;) Hade dock gärna velat att de kom nu på en gång=) Vet ni vad det blir för kön? kram

    SvaraRadera
  2. Såg att du skrev att det var en liten flicka ni väntade *mysigt*

    Det är två små pojkar vi ska få;)

    SvaraRadera
  3. Såg att vi har 13 gemensamma vänner på fb så därför vi nog känner igen varandra, hehe! Jaja okej men då känner du nog till vårt område där vi bor då. Ja tycker jag absolut att vi får ta & göra. Det är så roligt att träffa nya bekantskaper och speciellt nyblivna mammor i samma sits som en själv:) Ja det finns så mycket fina kläder till dessa små. Jag funderar på Lund eller Malmö men tror det lutar åt Lund. Har ni bestämt er?

    SvaraRadera
  4. Hahaah vilka fiina vänner både du och jag har:D

    Jag tror också på en tjej. Och karln likaså:D Det kändes som det på ul iaf. hihi

    Vad roligt att du hittat till mig och vill fortsätta läsa.

    Mysig blogg du också har:D

    SvaraRadera
  5. Ja världen är verkligen liten=) Det är mycket för att det är tvillingar vi ska ha som vi väljer Lund annars hade jag också tagit malmö. Lite mer jobb när två små ska födas & fler komplikationer som kan inträffa. Jag gick på sunds men är yngre än dig, är 85:a=) jobbar du fort eller du går hemma som jag?

    SvaraRadera
  6. Guud va roligt! Underbara vänner du har =)

    SvaraRadera
  7. Allt e bra med oss, allt bra med dig o magen också? Fy fan vilken mysig söndag du haft!!! såg här i kommentarerna att du också gått på sunds! då gick du ett år över mig! kanske kompis med caroline landgren? tycker jag känner igen dig lite! va gäller vår hund, så sa alla precis som de säger till dig, att akta nu hunden och Ellen...Vi hade hunden i flera år innan Ellen kom och han var verkligen som vår lilla bebis, otroligt bortskämd..men allt har funkat så jäkla bra, han e så go mot henne och tar aldrig hennes saker, men ligger gärna nära henne o pussar på henne.. men så fort vi säger att det räcker så slutar han och lägger sig en bit bort...när vi kom hem från BB satt vi ner Ellen på govlet och sen fick han nosa hur mycket han ville.. nosade 30sekunder kanske o sen var det bra! kommer säkert gå lika bra med er hund! va har ni för hund förresten? ha en mysig kväll!

    SvaraRadera
  8. Åååh, det e såå mysigt med babyshower:)
    Har både haft för folk och fått en:)
    Jaa, grabbarna e rätt bra på att hålla masken!
    Tog en kvart för mig å fatta vad alla folk gjorde hemma hos Kennys mamma?!
    Vi skulle ju äta middag där ju haha:)

    SvaraRadera