onsdag 24 mars 2010

Förvärkar

Igår var vi på sista föräldrakursen som handlade om amning. Vi fick jättemånga bra tips om hur det förhoppningsvis ska gå till den första tiden. Det ska bli spännande att amma och jag hoppas att allt går vägen i alla fall fyra till sex månader.
Under kursens gång fick jag otroligt ont neråt i magen. Min barnmorska bad mig stanna kvar efter och ville kolla mig.
Hon konstaterade att lillan är fixerad och det antagligen är trycket från hennes huvud som gör att det smärtar. Aj aj...
Under tiden drog livmoder ihop sig ett par gånger och Anki tyckte nog att det var mycket för hon sa: Jag tror inte det dröjer alltför länge innan hon kommer. Men hon måste stanna inne två veckor till.
Och så kollade hon på sin snurra och räknade ut att först den 8:e april är hon välkommen. Då är hon färdigbakad...
I natt har jag jag haft ont i svanken som vid mensvärk, sammandragningarna har också kommit tätare nu.

Så kroppen förbereder sig allt för vad som komma skall...

Yiiikes!

6 kommentarer:

  1. Hej söta!
    tack så mycket, ja tänkte att den var ju vara lite flickig nu..

    Ja absolut det måste vi göra hade varit så roligt, sen när vi har våra små med.. finns inte många jag känner som ska ha barn så det hade varit så mysigt!

    Jag har också haft lite ont de senare dagarna, ooo det börjar närma sig!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Oj, nu börjar det hända saker :) Men som barnmorskan sa, är det nog bra om hon vill ligga kvar i 2 veckor till :D

    SvaraRadera
  3. Åååh, söta lilla mage:)
    Ja 2 veckor till kan hon gått ligga å mysa där inne!!
    Sen kan hon komma :D

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Frallis får bli i magen till den 2 april åtminstone, för ni måste vara barnvakter när vi ska lyxa oss på spa:et i Ystad ;-)

    Xoxox, Alexandra STRÄNG

    SvaraRadera
  5. Jag vill och hoppas att min prinsessa snart kommer oxå =)

    SvaraRadera
  6. Hej

    Hittade din blogg av en slump, och kommer titta in fler gånger. Spännande läsning!

    Går själv in på min 38 v idag. Alltid kul att läsa om hur det går för andra.

    Lycka till nu, och hoppas på att din lilla tjej stannar kvar där inne tills hon är klar.

    Kram

    SvaraRadera