tisdag 2 mars 2010

Min stora mage



Så här ser vi ut nu i vecka 32. Magen börjar bli det enda man ser på mig. Varje gång jag går in i badrummet stannar jag upp och kollar in magen i profil. Precis som att jag inte vet vem den där människan i spegeln är.
Det är helt fantastiskt att vår bebis ligger där inne. Att hon tar upp så mycket plats nu att min mage är rund och stor. Att hon ligger där under mitt skinn och börjar blir klar för att komma ut i denna värld.

Jag kommer nog inte sluta förvånas över hur stor min mage blivit de senaste månaderna för tydligen ska den bli större...

Inga bristningar i sikte ännu. Men jag smörjer frenetiskt varje dag med olja även ifall jag vet att det mest är hormoner och ärftlighet det hänger på. Mamma och syster fick inga bristningar så jag hoppas jag inte föll för långt från trädet.

6 kommentarer:

  1. Hej Danni!
    Ville bara säga att jag börjat läsa din blogg o tycker det är jätte mysigt att få följa dig i din graviditet!(Speciellt nu när man har en 9 månaders kille istället för en liten bebis i magen!)
    Du är verkligen jätte fin som gravid!
    Hälsningar Annelie (som har sonen Alvar o är "mammakompis" med din syster Alex)

    SvaraRadera
  2. tycker inte din mage e så stor, tycker den ser "bekväm" ut för v.32=)
    Jag är nu i v.22 och e nästa lika stor hahaha! Men nu e detta mitt andra barn ju, fast jag hade jättestor mage med Leon också iofs ;)

    SvaraRadera
  3. Du har en jätte fin mage Danni:)
    Inte en bristning i närheten ju!!
    Så skönt för dig.. Fortsätt smörja magen din för hjälper det kan det verl´kligen vara värt det:)

    Tycker i alla fall du har en jätte jätte fin mage. Du har ju bara mage ju! (typiskt pojkmage)
    Jätte fin, Kramen

    SvaraRadera
  4. Mycket vacker mage Dj!

    Puss o kram

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Så fin mage!
    Vad är det för olja som du smörjer med?

    // M

    SvaraRadera
  6. O så fin magen är! helt underbart!
    tack så mycket :) Man ska njuta nu sista tiden med magen, men som jag längtar nu tills det är dax :)

    haha ja har shoppat galet mycket, ja eller hur, tur är ju det, annars kommer det inte gå sen :) hihi!

    Kramar

    SvaraRadera