fredag 7 september 2012

XXX

Lutz.

Jag och Keila led av "pärl-arm", vi trär jävligt mycket pärlor helt enkelt så vi behövde en paus och satte oss i bilen.
Första stoppet blev Burger King för lunch, vi tog Drive-thru vid Jägersro och satt i bilen på parkeringen och så fort det körde förbi ett fordon frågade jag Keila vilken färg det var och hon satte alla.

"Gööön buss, jöööd bil, bleeeå bil, faaart bil, guuul buss", och när vi ätit upp åkte vi en runda igen tills vi hamnade på XXXLutz.
Och oh my God vad glad jag är att vi gick in där.
Jag har aldrig sett så mycket "Hur tänkte de här"-möbler på ett och samma ställe i hela mitt liv.

Mattor gjorda av jeanstyg!
Och glöm inte, det är "Top Seller". VEM köper jeansmattor för nästan 3000 spänn?
Antagligen många...

Till en snygg jeansmatta kanske man vill ha en gul snäcklampa i rispapper.
Vad vet jag? Bara 1600 svenska riksdaler.

Och ni som aaaalltid undrat var ni ska hitta den där blåa fåtöljen ni alltid drömt om.
I know where to find it!
Kuddarna ingår.

-Mamma, va e de?
-Ett badkar.
-Vaffor?
-Jag vet inte Keila. Jag vet inte varför de gjort så med badkaret.

Något Philippe Starck gjort på maginfluensa.

Här är han frisk igen! 
Mondrian ringde och ville ha tillbaka sin pall.

Vad säger du älskling? Ska vi inte ha en sådan här bar i vardagsrummet?
Jag är fullt allvarlig nu...

Och den här...
Den hittade vi på mattavdelningen. Han bara stod där.
Vad det är?
Ett tandtroll så klart! Det ser ni väl?!

Keila drog ut nappen och visade honom tänderna så att han inte ska komma och rycka ut hennes tänder när hon sover. Ärligt Henrik, du tycker inte den storyn är liiiite för mycket skräckfilm för en 2,5-åring?

På barnavdelningen har man helt plötsligt hittat hem igen och beställt in Bugaboo, 
Disney, Alfons, söt dockvagnar och annat smått och gott. Där stannade vi en hel kvart. 

Och så träffade vi tomten på lampavdelningen.
Han tog ett bad i en balja. 
-Tunten haur tissat i vattnet mamma!
-Ändå lite somrig tomte.
-Men han e söööt mamma!

Tack för en trevlig och unforgettable eftermiddag XXXLutz.

21 kommentarer:

  1. Hej! Fick mitt armband på posten idag. Tack så mycket! Ska sprida detta vidare till mina vänner. Ska ha på mig armbandet varje dag. Kram från Louise

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt Louise! Det blir jag så glad av att höra.

    Stor kram på dig.

    SvaraRadera
  3. Hahaha tack för gott skratt. Det är verkligen en samlingsplats för skit. Skrämmande att det inre konkat..

    SvaraRadera
  4. Jag skrattar på mig av din xxx lutz-story! Kände ungefär likadant när jag var där första och enda gången för nåt år sen. Badkaret!!?? Tomten!!?? Jisses...

    SvaraRadera
  5. Hahaha fan vad roligt. Har aldrig varit där men alla dina bilder är ju klockrena! Måste dit!

    SvaraRadera
  6. Innan jag flyttade upp så jobbade jag på IKEA Bulltofta i drygt 5år. Sen IKEA flyttade till Svågertorp och XXXLutz flyttade in, så har jag dels inte haft tid när jag varit nere, dels inte heller velat besöka "mina" gamla lokaler. Vill behålla mina minnen, men frågan är om jag inte ska ändra mig och titta in nästa gång. Jag har ingen uppfattning om XXXLutz, men det verkar ju helkul och sjukt på samma gång. Och dina kommentarer.. Hahaha. Boktipsetfåtöljen är i det närmsta inhandlad. Eller tandtrollet, eller jeansmattan... / Micke

    SvaraRadera
  7. HAHAHA jag döööör vad roligt! Blir nästan sugen på en utflykt faktiskt. Ha en skön helg!
    /Anna

    SvaraRadera
  8. Hahaha asgarvar!!!! :-)

    SvaraRadera
  9. HAHAHA detta måste ändå vara det bästa blogginlägget du gjort!
    Ja hur F*N har dem tänkt? Eller har den ens tänkt alls?!?
    Nä, XXXLutz får nog tänka efter hur deras koncept ska vara, plus att det är svindyrt där inne.
    Vem har någonsin köpt något där? Jag känner ingen iaf...

    SvaraRadera
  10. Fantastiskt inlägg Danni! Det verkar ju nästan som det där stället måste upplevas :-)
    Hoppas ni får en härlig helg!

    SvaraRadera
  11. Jag vill också ha ett armband, Danni... Var sätter jag in pengarna?

    SvaraRadera
  12. Hahahahaha du är så rolig. Ja Lutz är ingen höjdare på möbler tycker jag. Minns du var du såg Ralph lauren annonsen? Hittar inget! Kram annelie

    SvaraRadera
  13. XXXLUTZ har verkligen konstiga saker, perfekt ställe om man är uttråkad, övertrött och har min typ av humor. (som jag ser nu att även du har! Haha)

    SvaraRadera
  14. Du är bara för härlig Danni! Så jädranskul inlägg. Försökte kväva mitt gapskratt bäst det gick för att inte väcka halva kvarteret ;) Kram!

    SvaraRadera
  15. Ha ha ha! Vilket ställe...
    Vilken tur att jag inte ödslade min tid på det stället då ;)

    SvaraRadera
  16. Håller med dej, jag har varit där två gånger, och blir lika förvånad varje gång...finns det folk som handlar dom mest extrema sakerna där?? Jag blev himla glad över bilden på badkaret..:) ska göra om hela badrummet och vill ha badkar...nu har jag hittat det!!!!! Kram till dej o tösen och tack för en roligt blogg....väntar på mitt armband, ska bli fint att få bära, men va rädd om dej så du inte får arbetsskada på köpet

    SvaraRadera
  17. Underbart inlägg Danni :)
    Och det underbart vackra armband som landade i brevlådan i veckan och det fina du skrivit. Jag bär mitt armband varje dag med stolthet, har rekommenderat det till mina vänner :) Kommer nog beställa några till jul oxå, fina julklappar. Stor kram till Dig.

    SvaraRadera
  18. Sjukt roligt inlägg! Har bara sett reklmabladen och verkligen inte fattat vem som åker dit, eller ännu värre, vem som köper nåt? Hur går stället runt?

    SvaraRadera
  19. Vi toppade vår möbelchock på XXXL i deras restaurang!!
    Rumpstek och späckknödel, leverknödel eller ett gäng wienerschnitzlar....uuuurk!!
    /Caroline

    SvaraRadera
  20. Hahahha, såå sjuka saker:) Stort smile vid frukostbordet!

    Kram My Lindh (ska oxå beställa fint armband snart)

    SvaraRadera
  21. Det var ju riktigt roliga saker :D Kul med en inredningsaffär som vågar stå ut lite. Måste absolut dit snart! BAdkaret var ganska galet, men snyggt på något sätt

    SvaraRadera