torsdag 27 september 2012

Bruxelles

Jag har långstopp i Bryssel. Vi kom in igår kväll och ska inte ut igen förrän 17.30.
Så tidigt i morse mötte jag upp resten av besättningen i receptionen och så begav vi oss ut för lite sightseeing och en god frukost. Jag gillar Bryssel väldigt mycket. Människorna är så trevliga och staden är vacker.
Vi åt frukost på ett fantastiskt mysigt ekologiskt café där jag passade på att handla fikon- och chokladmarmelad. Imorgon blir det goda ostar framför tv'n Hin.

Gamla vackra byggnader på La Grand-Place.

Chocolaterier i varenda gata.

Ekologisk frukost.

Vit choklad eller noisella på din croissant?

Mysig cafégata.

Puffelina och Manneken Pis.

Frankly....jag blev rätt besviken på storleken.
Jag trodde han skulle vara större. Ser ni honom?!

Shopping.
Det blev "krosor" till Keila eftersom att hon, sedan en vecka tillbaka är helt blöjfri på dagarna.
Suuuuuperduktig, jag måste få skryta lite nu hörrni, springer själv till toan, 
tar pallen, klättrar upp och skiter eller pissar. Hon är rumsren!!!
Och det ska vi fira med nya trosor när jag kommer hem imorgon.

Petit Bateau i varenda hörn kändes det som.

Vacker blomsterbutik.

En skulptur av konstnären Julien Dillens.
Man ska dra med sin hand på hennes kvinnans arm.
Smitthärd liksom!
Men jag gjorde det eftersom att jag har tvångstankar.
Nu kommer säkert något bra att hända mig.
Och så får jag säkert SARS och en förkylning.


4 kommentarer:

  1. Tack för det fina/vackra armbandet, min dotter är för liten för det, hon höll på att dra sönder det så jag ska spara det i hennes minneslåda så ser hon att hon gjort något gott i och med att hon sponsrat till cancerfonden.
    /Theas mamma

    SvaraRadera
  2. Hej! Gillar verkligen din blogg, ärlig och personlig. Undrar var din snygga kappa kommer ifrån? Älskar den!

    SvaraRadera
  3. Åh vad duktig hon är lilla Keila!!! <3 Klart det ska firas med nya trosor!! hejja!!

    SvaraRadera