fredag 7 september 2012

Bedrägeri

Jag får titt som tätt mail från "Swedbank" att någon försökt logga in på mitt konto online och de ber mig att gå in och verifiera mitt konto...och sen kapar dem det.
Jag har aldrig gjort detta så klart men jag har läst om folk som tyvärr gått på det och blivit lurade.
Jag börjar tröttna på de här mailen fulla med stavfel av de här så uppenbart korkade människorna.



Idag blev jag sur och skrev ett argt mail tillbaka. Som jag ångrar lite nu... Ehehe...
Hur är det nu med olaga hot? Hur många år kan man få egentligen? Alltså maxstraff?
Ok, deras "morsor" luktar kanske inte fishy... Eller?
Förlåt men jag blev så arg!

Och hur är det med svenskan egentligen?
Var är autocorrect när man verkligen behöver den? Och finns det datorer idag UTAN stavningskontroll?
Frågorna är många, svaren är få.
Tragiska människor.

Men jag tar tillbaka det där med att era morsor luktar.
Den var låg. Eller nä, ni bjuda på den era tjyvar.

Skaffa er ett jobb och börjar tjäna egna pengar.
Sluta försöka sno mina!

5 kommentarer:

  1. Men Herregud, att folk bara orkar hålla på... De borde sticka eller shoppa istället! :-)))

    SvaraRadera
  2. Jag har också fått mejlet och har inte ens ett konto hos Swedbank.

    SvaraRadera
  3. Hahahaahaa asså du är inte klok!!!

    SvaraRadera
  4. Ett helt fantastiskt mail - direkt översatt från annat språk av google eller dyl?! Hm.. Fantastiskt att någon kan gå på sådana mail! Tror knappast de bryr sig om arga mail - men det är skönt att avreagera sig!!!! :-)
    /B1 som läser här i bland....
    Ps.Krama din bror lite extra nu!!

    SvaraRadera
  5. Hej
    Du ska ALDRIG svara på dessa mail, de kan komma åt all din data du har i din dator och mailadrsser
    dessa spam kommer från utlandet där ligor härjar
    Har du kontonr och lösenord så ta bort dessa
    Kram
    Lisbeth

    SvaraRadera