torsdag 6 september 2012

Invigning av Nespresso i Malmö

Igår hade Nespresso invigning av sin nya butik på Skomakaregatan i Malmö.
Jag och min syster Alexandra drog på oss de högklackade och sicksackade över Lilla torg bort mot gågatan där kön ringlade lång utanför butiken. Vi fick ett varmt mottagande på röda mattan.
Massor av folk hade slutit upp för att fira att butiken öppnat och det bjöds på champagne, Nespresso Martini och små canapèer samt nymalt kaffe såklart.
Välkommen till Malmö Nespresso! Nu slipper jag dra med mig kaffe från Tysklandsstoppen!





Nespressos Limitied Edition 2012 Crealto och
 den gamla favoriten Rosabaya de Colombia (ja, det betyder mycket att kapseln är rosa) fick följa med hem bland annat.


Jag luftade mina spanska från Zara på röda mattan.
Förutom att de stasade ena foten så att jag nästan fick halta fram så fick jag ändå en del komplimanger. Lagom höjd på klacken också.

Kvällens drink tycker jag passar som en perfekt avslutning 
på en god middag om man inte orkar någon dessert,

Nespresso Martini

1,5 del Kahlúa (3 cl)
1 del Absolut Vanilla (2 cl)
1 nybryggd Nespresso Grand Cru Ristretto eller
Rosabaya de Colombia (mindre än 2 cl)

Skaka alla ingredienserna ordentligt i en shaker fylld med mycket is, 
sila därefter ner i ett kylt martiniglas.
Garnera med kaffeböner.

 ♡


5 kommentarer:

  1. Hej!
    Åå så kul att Nespresso öppnat i Malmö! Väntar dock fortfarande på att de ska öppna i Göteborg också..
    Måste få fråga om du vet vart din systers väska kommer ifrån? Den var verkligen jättefin! Är ute efter en konjaksfärgad lite större väska nämligen.
    Tack för en fin o känslosam blogg!

    SvaraRadera
  2. Alex med ett skumpa-glas, jag har väl aldrig sett på maken!!!!

    SvaraRadera
  3. Fina Danni, tack för det fina armbandet dig har gjort. Jag kommer bära det med stolthet:)

    SvaraRadera
  4. Måste varför var har du köpt skorna??? ,:-) // trogen läsare:-)

    SvaraRadera
  5. Meeeh de är ju snygga ;-) Jag provade bara den ena i affären och den sitter som smäck. Högerfoten är ju alltid lite större. Men det är lugnt, jag kommer töja ut den...hoppas...jag...

    ;-)

    SvaraRadera