söndag 2 september 2012

ibland gör gott ont


Jag kan fortfarande inte lyssna på låten men jag går in ibland på Youtube och söker på den. 
Och när jag valt den stänger jag av ljudet och ser videon...
Jag är knäpp, eller så är jag fullt normal.
Jag vet inte.

I will tell your story if you die
I will tell your story and keep you alive
The best I can, I will tell them to the children
If we have some, if we have some
That i’ve always felt the feeling we would die young
Some die young, some die young, some, some die young
But you better hold on,
So many things I need to say to you
Please don’t, don’t let me go
And we said we would die together
Some die young, but you better hold on
So many things I need to say to you
Please don’t, don’t let me go
And we said we would die together
Some die young
Laleh

Hela armbands-grejen gör mig glad och får mig att känna att jag gör något viktigt. Att VI gör något viktigt, samtidigt som det gör mig ledsen och uppriven. För hur många jävla rosa pärlor som jag än trär på trådar så kan jag inte göra henne levande för min lillebror...

Så är det bara.

10 kommentarer:

  1. Du gör något väldigt fint som förhoppnings vis kommer att göra skillnad . Sophies liv gick tyvärr inte att rädda men jag tror säkert att hon hade varit väldigt glad över det du gör för henne och alla andra drabbade av denna jävulska
    sjukdom. Om vi kan hjälpas åt så hoppas jag verkligen att våra döttrar kan slippa att få sådana hemska besked om några få procents överlevnad . Så du GÖR skillnad :) kram på dig!!

    SvaraRadera
  2. Jag tänker alltid på din bror och fina lilla Sophie när jag hör den sången.

    SvaraRadera
  3. Det går inte att få henne tillbaka..men det du gör är fantastiskt! Fortsätt kämpa! Skulle vilja dela ditt engagemang till min facebook sida? får jag det? kanske det blir fler som vill stödja kampen!/ marie

    SvaraRadera
  4. Du är helt underbar Danni som kämpar för en förändring. Stor kram till er!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag har följt din blogg ett tag och tycker verkligen om den. Du berör på alla plan, en del blir provocerade medan andra (som jag då), gillar det jag läser. Du har en jättefin familj som du ska vara stolt över, försök att inte ta åt dig av negativa människors kommentarer. Avundsjuka är aldrig klädsamt! Ditt inlägg om Sophie och Lalehs låt är så smärtsamt vacker, du gör skillnad i ditt engagemang.
    Kraam från Norr

    SvaraRadera
  6. Vilken fin svägerska och syster du är. När du är uppe i luften sitter Sophie på ett moln och vinkar till dig. Tina i Örebro

    SvaraRadera
  7. Fina Fina Danni! Du gör verkligen skillnad med ditt engagemang.

    SvaraRadera
  8. Förstår att det är tungt att höra hennes låt!!!
    Tårarna faller hos mig med även om jag inte känner er...
    Sonen frågar om jag är ledsen och torkar mina tårar. Hoppas Keila torkar dina...
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  9. Älskar din blogg, började läs den då Sophie var för sjuk för att skriva själv... DU gör verkligen skillnad även om Sophie inte kommer tillbaka. En vacker dag kommer alla kvinnor med diagnosen få veta att de har 100 procents chans att överleva och det tack vare sånna som du! Många kramar från Sophies kusin...

    SvaraRadera