onsdag 28 september 2011

Våra bästa vänner

Idag har vi träffat våra bästa vänner, Matilda och Vegas.

Det finns vissa människor som får mig att må riktigt bra. De är inte hundra stycken utan några få äkta människor som vill mitt bästa i vått och torrt och som alltid finns där för mig.
Matilda är en sådan människa. Vi har egentligen känt varandra sedan fyra-fem årsåldern men vi minns inte den tiden utan när vi var tretton-fjorton började vi hänga och det var början till en livslång vänskap.
Matilda vet allt om mig. Hon är som en röntgenmaskin, hon ser rakt igenom mig. Jag kan inte dölja något för henne. Det går inte. Hon frågar alltid rakt ut om det är något på tok och hon ser direkt i mina ögon om jag gråtit. 
Och det bästa av allt, jag kan berätta allt för henne utan att hon dömer mig. 
Det är äkta vänskap det kära läsare. 

Vi började morgonen med pjätt runt köksön.

Picknick på mattan.

Keila pusslade hela sitt namn på pallen hon fått av Bonde of Sweden.

Strax innan lunch åkte vi til Brio för en fika med Lotta (en annan fin vän till mig)
Keila passade på att prova ALLA Brio-leksaker.

"Den får visst plats i vår bil mamma!"

"Dooon-dooon" med Lotta i Brios showroom.

Heaven för en liten tjej!

Efter lunch kom vi till Titti och Vegas och pusskalaset var i full gång. 
Inte jag och Titti då alltså. SÅ bra vänner är vi inte ;-)

Nyvaken chicones

Köss po di!
 
Ömma pussar och varma kramar.
Om en 25 år planerar vi nog bröllop...

Jag är så glad att vi har er.
Våra finaste vänner.

 

Busungarna på lekan medans mammorna Wordfeud'ade ;-)

2 kommentarer:

  1. Ni är underbara. Mitt hjärta fylls med så mycket värme när jag är med er 2!

    och japp.. jag grät en skvätt av detta fina inlägget!

    Tack för dom fina orden bästis, du vet jag känner likadant.

    Puss

    SvaraRadera
  2. Vilket roligt pussel, hade inte sett sånt innan.

    SvaraRadera