lördag 3 september 2011

Home sweet Keila

Vissa dagar går det bättre att jobba än andra.
Igår var jag jätte känslig och hade inte långt till tårarna när jag kröp ner under täcket på ett hotell i Düsseldorf sent på kvällen. Fan vad jag saknade Keila. Även ifall hon somnade halv åtta och inte hade en aning om jag kommit hem då så ville jag bara hem och krama henne och titta på henne när hon sover.
Men så klart har hon haft det mysigt med pappa och när jag checkat ut tidigt imorse mötte jag Henrik och Keila i trappan på väg ut att gunga. Jag slängde av mig uniformen och så gick vi en runda innan vi handlade god frukost med oss hem. LYX!

"Pappe doooonar me!"

En tur i tåget.

Keila och jag har vilat en stund, jag pga min tidiga check in (vi hade pick up klockan 05.10!) och Keila pga sin feber. Vi fick 18-månaders sprutan förra fredagen med mässling, röda hund och stelkramp.
Anledningen till att hon fick den nu är för att vi ska
 resa utomlands om två veckor och det härjar mässling i södra Europa. 
Nu har hon fullgott skydd men har tyvärr fått en släng av feber och snuva tillföljd av sprutan. 
Kei-chan väger vid 16 månader 11 kg och är 78 cm lång btw.

2 kommentarer:

  1. Hej Danni!
    Stackars liten, pussa henne från oss. Hoppas ni har det bra, hälsa Henrik så mycket, vi syns o hörs. Stor go kram från oss.
    Essie

    SvaraRadera
  2. Hej Danni!!

    Stackars lilla söta Keila... Hon har inte fått några utslag då? För det kunde man väl få av den?

    Hotel i Düsseldorf, kan det ha varit på Sheraton? Där sov vi i måndags natt för att hinna med planet till Verona på tisdagsmorgonen. Smidigt var det i alla fall!

    Här inne har hänt en hel del... Många visa ord och en hel del kommentarer som inte passar in i den kategorin... I'm on your side i alla fall, även om Isa verkar ha fått dille på traktorer. Jag som hade tänkt passa på att bli en "stage mom" nu när vi bor så nära modemeckat ;) Nu lutar väl hennes karriär mer åt jordbrukarhållet... Fast vem har sagt att man inte kan köra traktor i klänning? Det testade vi idag! Vart ska ni resa förresten?

    Kramar till er!

    SvaraRadera